۴۹ هزار کودک بیشناسنامه محروم از اپلیکیشنهای آموزشی/ محلات فقیرنشین زیرساخت اینترنت برای آموزش مجازی را ندارند
کودکان دهکهای پایین جامعه در خصوص استفاده از آموزش مجازی که توسط وزارت آموزش و پرورش در پی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس مشکل دارند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کودکان کار و خیابان و ساکن محلات حاشیهنشین شهرها و جمعیت بزرگ بیشناسنامهها در پی شیوع کرونا و اینترنتی شدن تحصیل در مدارس با مشکل مواجه شدهاند.
اخیراً وزارت آموزش و پرورش در پی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس اقدام به برگزاری کلاسهای درس مجازی از طریق یک اپلیکیشن کرده است.
این درحالی است که بیش از ۲۰ میلیون جمعیت حاشیهنشین شهرها در کشور نه از امکانات زیرساختی اینترنت برخوردار هستند و نه توان مادی خرید حجم اینترنت را دارند.
سرعت اینترنت در مناطق فقیرنشین یک معضل محسوب میشود که در این روزها امکان یادگیری را از کودکان دهکهای محروم جامعه سلب کرده است. زیرساخت اینترنت در مناطق کمبرخوردار از وضعیت مناسبی برخودار نیست.
احمد میدری (معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) از تعداد حدود ۴۹ هزار کودک بیشناسنامه در کشور خبر داده بود. درحالیکه اپلیکیشن آموزشی مذکور که توسط وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است، امکان ورود بدون کدملی را به کودکان نداده است که یک تبعیض آشکار در خصوص حق آموزش و تحصیل برای کودکان محسوب میشود.
همچنین جمعیت بزرگ کودکان کار و خیابان و زبالهگرد که طی سالهای گذشته از طریق حمایتهای انجیاوهای کودکان کار ساعاتی از روز را برای تحصیل به مدرسه میرفتند، در پی شیوع کرونا مجدداً از حق تحصیل محروم هستند.