به منظور تکریم بازنشستگان و ارائه خدمات سریعتر:
مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری به فناوریهای نوین تجهیز میشود
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ارتباط مدیران و کارکنان صندوق با بازنشستگان باید منطبق با استانداردها، پویا و در لحظه و در کمال رعایت منزلت این عزیزان باشد و در همه واحدهای ستادی و صف رعایت شود.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری امروز (چهارشنبه) ضمن بازدید از واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی و دیدار صمیمی با مدیران و کارکنان این صندوق اظهار داشت: ارتباط ما با عزیزان بازنشسته باید هم در فضای مجازی، هم به صورت چهره به چهره و هم در گفتگوی تلفنی که در مرکز پاسخگویی انجام می شود از روی احترام و با حفظ شان این عزیزان انجام شود و حتما باید منطبق با استاندارهای موجود در حوزه ارتباط با ذینفعان باشد.
افتخاری ادامه داد: ایجاد زیرساخت های نوین ارتباط با ذینفعان یکی از ابزار و اولویت های مهم ارتباطی هستند که براساس آن باید مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی علاوه بر جابجایی فضای فیزیکی و تجهیز مرکز فعلی و به روز رسانی آن، بر روی آموزش پرسنل و پیگیری امور بازنشستگان تا مرحله آخر یعنی ایجاد رضایتمندی متمرکز شود.
وی همچنین گفت: تمامی درخواست های رسیده به مرکز پاسخگویی باید تا ارائه پاسخ کامل به متقاضیان پیگیری شود. بنابراین لازم است تا ابزارها و فناوری های جدید در این مرکز به کار گرفته شود و این موضوع در اولویت اصلی کاری ما خواهد بود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به آموزش بازنشستگان اشاره کرد و گفت: آموزش استفاده از فناوری های جدید و به روز به جامعه بازنشستگان باید یکی از خدمات صندوق باشد تا ضمن آگاهی این عزیزان از فناوریها و روشهای ارتباط با سایر افراد جامعه، ارتباط این نسل فرهیخته با نسل های جدید تقویت شده و به این ترتیب ارتباط درون خانواده با توجه به تغییرات شتابان دنیای امروز مورد توجه قرار گیرد.
افتخاری در بخش دیگری از گفتگوی چهره به چهره خود با کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: خدمات ما در حوزه رفاهی به ویژه در بخش گردشگری علاوه بر توسعه جدی باید سهل و آسان شود. استفاده از ظرفیت های موجود در صندوق بازنشستگی و هلدینگهای تابعه امکان مناسبی برای به روز کردن و افزایش سطح خدمات رفاهی و اجتماعی به بازنشستگان خواهد داد.
وی آمار و اطلاعات دقیق و به روز را مهم ترین ابزار یک مدیر برای مدیریت اصولی عنوان کرد و افزود: جمع آوری اطلاعات و آمار مبنای سیاست گذاری و برنامه ریزی است و برهمین اساس واحدهای مختلف به خصوص پژوهش و برنامه ریزی باید آمارهای به روز، دقیق و جامع از موضوعات مختلف داشته باشند تا سیاست گذاری و برنامه ریزی و اجرا به اهداف موردنظر نزدیک شود.
افتخاری در بخش حقوقی نیز تصریح کرد: واحد حقوقی صندوق بازنشستگی این ظرفیت را دارد که با همکاری واحدهای حقوقی هلدینگ ها و شرکت های تابعه به سمت وصول مطالبات و دفاع از سرمایه ها و دارایی های موجود حرکت کند و این برنامه جدی صندوق است که باید پیگیری شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر ضرورت تحول در رویکردهای اقتصادی صندوق به ویژه حرکت صندوق در مسیر خروج از بنگاه داری، تصریح کرد: تغییر سیاست بنگاه داری به سمت سبدگردانی و ارتقای بهره وری سرمایه های موجود باید به طور جدی و با استفاده از استانداردهای حسابرسی و مدیریت اقتصادی انجام شود که با توجه به تاکیدهای فراوان رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سیاست ها و برنامه جدی صندوق است و در این زمینه متناسب با سند راهبردی صندوق اقدام خواهد شد.
افتخاری با ابراز امیدواری نسبت به بهبود عملکرد اقتصادی صندوق و شرکتهای تابعه، گفت: رکن اصلی برنامههای صندوق ارائه هرچه بهتر خدمت به بازنشستگان است که این مهم تابع بهبود شرایط مالی و اقتصادی صندوق است.
وی همچنین اضافه کرد: بخش های اقتصادی صندوق بازنشستگی باید با برنامه مدون و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ترمیم آینده پایدار برای کلیه ذینفعان به ویژه بازنشستگان عزیز اقدام کنند.
افتخاری تصریح کرد: با توجه به عمق گیری بازار سرمایه فرصت خوبی است تا به سمت سبدگردانی حرکت کرده و مدیریت دارایی به روش بنگاه داری به مدیریت سبد دارایی و تقویت حضور در بازار سرمایه تبدیل شود که نیاز است تا دانش موجود بخش کارشناسی در این بخش روزآمدتر شود.
افتخاری با قدردانی از مدیران و کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: خوشبختانه بدنه صندوق بازنشستگی کشوری از مدیران و کارشناسان متخصص و دلسوز و آشنا به وضعیت و نیازهای بازنشستگان تشکیل شده که باید با اتکا به اصول مدیریت و آموزشهای کاربردی و به روز شده، در جهت افزایش بهره وری سازمانی و ارائه خدمات بهینه و مطلوب به بازنشستگان گام برداریم.