رانندگان ماشینآلات راهسازی پروژه توره به بروجرد مطالبات معوقه طلبکارند/ بنیاد مستضعفان: مطالبات رانندهها را پیگیری میکنیم
دستکم ۱۳ نفر از رانندگان استیجاری ماشینآلات راهسازی که با خودرو و ماشینآلات سنگین خود در پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد همکاری دارند، چندین ماه مطالبات معوقه طلبکارند. مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان اما از پرداخت معوقات به زودی خبر داد.
یکی از رانندگان استیجاری ماشینآلات راهسازی پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: برخی رانندگان استیجاری ماشینآلات راهسازی و چند پیمانکار جزء که در پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد مشغول به کار بودند، هنوز موفق به دریافت مطالبات مزدی معوقه خود نشدهاند.
وی گفت: حدود ۱۳ نفر به عنوان راننده کامیون، لودر، بولدزر، میکسر و غلتک که مسئولیت جابجایی حمل بار، هموار کردن جاده و ساخت و ساز را در پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد برعهده دارند، طی۴ سال گذشته موفق به دریافت همه صورت وضعیتهای مالی خود نشدهاند.
او با بیان اینکه قرارداد این ماشینآلات سنگین از آبان ماه سال جاری همزمان با متوقف شدن این پروژه عمرانی تمدید نشده و آنها در این پروژه کاری برای انجام دادن ندارند، افزود: هنوز کارفرمای شرکت که از شرکتهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است، مطالبات مزدی سالهای گذشته را با رانندهها تسویه حساب نکرده و مطالبات سال جاری نیز پرداخت نشده باقی مانده است.
وی در پیگیری مطالبات خود و همکارانش گفت: طی هفتههای گذشته آنها به همراه سایر کارگران این پروژه عمرانی تجمعاتی را در محل پروژه انجام دادهاند. در حال حاضر با پیگیری مدیرعامل هلدینگ عمران بنیاد مستضعفان مطالبات حدود ۴۰ نفر از کارگران پروژه توره به بروجرد پرداخت شده است، اما در این بین مطالبات رانندههای ماشینآلات سنگین راهسازی که چندین سال عمر و سرمایه خود را در این پروژه به خدمت گرفتهاند، پرداخت نشده است. ما رانندههای ماشینآلات راهسازی خواهان دریافت مطالبات معوقه خود هستیم به همین دلیل در آخرین پیگیریهای خود که روز گذشته (۲۲ دی ماه) انجام شد، نامهای به پرویز فتاح (رئیس بنیاد مستضعفان) نوشتهایم که رونوشت آن را به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است.
وی با بیان اینکه طبق قرارداد؛ مدیریت شرکت «رامان» باید هر ماه اجاره بهای خودروها و ماشینآلات سنگین ما را پرداخت کند، افزود: رانندههای این ماشینآلات سنگین فاقد دستمزد هستند و آنچه کارفرما پرداخت میکند فقط اجاره بهای خودرو و ماشینآلات سنگین است که آنهم با تاخیر و بهصورت حداقلی پرداخت میشود.
او درباره میزان مطالبات خود و سایر همکاران خود گفت: قرارداد اکثر ما رانندههای ماشینآلات سنگین بهصورت ساعتی بین ۸۰ تا ۱۱۵ هزار تومان تنظیم شده است. کل مطالبات ما رانندهها به همراه چند پیمانکار جزء که در این پروژه ساخت و ساز پل و بناهای دیگر را برعهده داشتند ۲ تا سه میلیارد تومان برآورد میشود که شرکت رامان تاکنون از پرداخت آن خوداری کرده و در عین حال به برخی از طلبکاران قول پرداخت غیرنقدی طلبشان را داده که آنهم هنوز مشخص نیست.
این کارگر در توضیح چرایی اقدام اعتراضی هفته گذشته خود و سایر همکارانش گفت: رانندگان معترض در برخی ماهها حتی پول بنزین و گازوئیل مورد نیاز برای روشن کردن ماشینهای خود را نداشتند و تا امروز با قرض گرفتن به کار خود ادامه دادهاند.
«مجید شاهسواری» مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات رانندههای ماشینآلات سنگین و برخی پیمانکاران جزء در پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد را به ایلنا داد.
او گفت: با متوقف شدن این پروژه عمرانی، اخیرا مطالبات حدود ۴۰ نفر از کارگران این پروژه عمرانی پرداخت شده است و در عین حال برای پیگیری مطالبات رانندههای ماشینآلات سنگین تلاشهای لازم صورت خواهد گرفت.