یک کارشناس پرستاری:
الگوی جدید پرداخت کارانه باید مطابق نظر پرستاران باشد/ بهجای ما تصمیم نگیرید
اکرم عاشق حسینی گفت: اجماع نظر جامعه پرستاری در مورد بهترین الگوی پرداخت کارانه (تعرفه گذاری) با مقاومت شدیدی از طرف نظام پزشکسالار سلامت کشور مواجهه است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اکرم عاشق حسینی (کارشناس پرستاری) با اشاره به اینکه در هر سازمان یا نهاد صنفی شفافیت (transparency ) به عنوان مهمترین حلقه زنجیره اعتماد و موفقیت در پیشبرد اهداف مشترک محسوب میشود، اظهار داشت: شفافیت و روشنگری در سازمان نظام پرستاری که مسئولیت خطیر صیانت از حقوق صنفی پرستاران را دارد، اهمیت دوچندان دارد.
وی افزود: بهرهمندی از خرد جمعی، نقطه نظرات همکاران پیشکسوت و صاحبنظر با تجارب ارزشمند بالینی و مدیریتی میتواند چراغ راهی در مسیر پرتلاطم چالشهای پیشِ رو باشد.
عاشق حسینی با بیان اینکه شاید درد مزمن پرداخت ناعادلانه به جامعه پرستاری مهمترین چالشِ حال حاضر جامعه پرستاری باشد، تصریح کرد: سالهاست نسخه درمان این درد از دولتی به دولت دیگر و از وزیری به وزیری دیگر در غباری از ابهام واگذار شده است که در این میان ثمری برای پرستاران جز وعده و وعید با تیتر طرحهای جذاب و پرطمطراقی نظیر «قاصدک» نداشته است.
او ادامه داد: رسالت اصلی سازمان نظام پرستاری به عنوان مدعی حقوق جامعه پرستاری کارشناسی، پیگیری با استمداد از تجارب و اندیشههای صاحبنظران، انتخاب و ارائه مناسبترین الگوی پرداخت و پافشاری و تاکید بر تصویب و اجرای آن با حمایت دویست هزار نفری صنف فرهیخته پرستاری کشور است.
این کارشناس پرستاری بیان کرد: مصلحتاندیشی فردی یا جناحی ازجمله مهمترین آفتهای سازمانی در نیل به اهداف مشترک سازمانی است که عدم شفافیت زمینه بروز این مفسده را فراهم میآورد. انتظار جامعه پرستاری از سازمان نظام پرستاری شفافیت و روشنگری، تشریح و تبیین نقشه راه در رسیدن به مقاصد سازمانی قبل از تصویب است. چراکه توان و تحمل آزمون وخطای دیگر برای جامعه پرستاری باقی نمانده است.
عاشق حسینی خاطرنشان کرد: اجماع نظر جامعه پرستاری در مورد بهترین الگوی پرداخت کارانه (تعرفهگذاری) که به نظر میرسد با مقاومت شدیدی از طرف نظام پزشکسالار سلامت کشور مواجهه است، از مطالبات به حق همکاران است که هرگونه سیاسیکاری و مماشات در تغییر و تعدیل آن به هرالگوی دیگر موجب انحراف از مسیر حقطلبی صنفی و استمرار نارضایتی حرفهای خواهد شد.
وی در پایان گفت: ارائه گزارشها دورهای (سه ماهه) از عملکرد، موارد پیگیری و اهداف پیشِ رو توسط رئیس سازمان نظام پرستاری میتواند نقشی در پویایی، اعتمادسازی و جلب مشارکت پرستاران در حصول نتایج مطلوب داشته باشد.