خبرگزاری کار ایران

در نامه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی تاکید شد؛

پرونده مفتوح کارگران بازداشتی آذرآب و هپکو را تعیین تکلیف کنید

پرونده مفتوح کارگران بازداشتی آذرآب و هپکو را تعیین تکلیف کنید
کد خبر : ۸۳۹۶۸۷

پیگیری تکلیف پرونده کارگران بازداشت شده آذرآب و هپکو در نامه کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی طی نامه‌ای به محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) خواستار پیگیری و تعیین تکلیف پرونده کارگران هپکو و آذرآب شد که اخیراً طی تجمعات صنفی بازداشت شده و پرونده قضایی مفتوح داشتند.

در این نامه آمده است:

استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور در دهه‌های گذشته به عنوان پرچمدار عرصه تولید و کار شناخته شده است و نقش کارگران شریف این استان در عرصه‌های دفاع مقدس و بازسازی پس از جنگ و توسعه آشکار و انکارناپذیر است.

متاسفانه در چند سال اخیر خصوصی‌سازی و سهامداری با روش‌های نامعقول نه تنها به عنوان معضل بزرگ به صنعت و تولید آسیب جدی وارد وارد نموده بلکه امنیت شغلی و اجتماعی کارگران را به شدت تضعیف کرده است. امروز کارگران شریف شرکت‌های عظیم آذرآب و هپکو و تولید قربانی خصوصی‌سازی نادرست هستند.

در اعتراضات صنفی اخیر شرکت‌های هپکو و آذرآب تعدادی از کارگران دو شرکت مذکور بازداشت شدند. هر چند با کمک مسئولین همگی آزاد شدند، لیکن پرونده آنها همچنان مفتوح است.

پیرو مذاکرات انجام شده با جنابعالی در تهران و همچنین سفر اخیر به استان مرکزی (جلسه با شوراهای اسلامی کار) مکاتبه اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی و دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزیر دادگستری و نماینده قوه قضاییه جهت پیگیری و تعیین تکلیف پرونده مفتوح کارگران بازداشت شده و مشکلات واحدهای بحرانی استان مرکزی، خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت موضوع در دستور کار قرار گیرد تا نگرانی کارگران شریف واحدهای خصوصی‌سازی شده که تنها دغدغه آنها حفظ تولید و اشتغال است، مرتفع گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز