خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

شفافیت باید در عمل باشد نه در شعار

شفافیت باید در عمل باشد نه در شعار
کد خبر : ۸۳۴۱۸۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت باید در عمل باشد و نه در شعار و باید در همه امور شفافیت داشته باشیم.

 به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در نشست سراسری روابط عمومی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امید اجتماعی و توجه به سرمایه اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: توجه به رضایتمندی مردم به افزایش اعتماد عمومی در جامعه منجر خواهد شد. اگر کارهای انجام شده  درست به مردم منتقل شود رضایتمندی افزایش می‌یابد. ما در  وزارتخانه‌ای کار می‌کنیم که تقریبا به گستره ایران مخاطب دارد و ارتباطات بسیار گسترده و وسیع است. بنابراین استفاده از فرصت‌ها یک مزیت است. هنر ما باید استفاده از ظرفیت‌های مجموعه و ایجاد هم‌افزایی باشد.

او پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در استان‌ها را یک اقدام بسیار ارزشمند دانست و گفت: با  تشکیل این شورا در استان‌ها می‌توان در مسیر تحقق برنامه‌ها گام برداشت.

شریعتمداری افزود: تمرکزگرایی در فعالیت‌های مربوط به حوزه اطلاع رسانی، تبلیغات و موضوعات فرهنگی بسیار مهم است و روابط عمومی وزارت‌خانه و همه سازمان‌های تابعه باید به عنوان یک کل منسجم و یک پیکر واحد برای انجام فعالیت‌های اخلاق‌مدار هدایت شود.

او دفاع از حریم سازمان را از سوی روابط عمومی‌ها با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: باید  از حریم سازمان با قوت دفاع شود.

وزیر تعاون افزود: انتقادات را باید درست شنید و درباره آن درست عمل کرد. اگر ناصحیح بود پاسخ فعال، دقیق و روشن بدهید و اگر غط بود از حریم سازمان دفاع کنید. بی‌تفاوتی نسبت به حریم دستگاه و سازمان غیرقابل قبول است.

شریعتمداری گفت: روابط عمومی‌ها با رصد فضای اجتماعی جامعه باید زبان گویای مردم در مجموعه و سازمان خود باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید کم شنوایی و ناشنوایی سیستماتیک از مجموعه نظام اجرایی کشور برچیده شود و روابط عمومی‌ها پیشتاز و طلایه دار این جریان باشند.

او با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید درست بشنوند و درست ببینند، افزود: برقراری ارتباط مدیران با گروه‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست. در همین ارتباط مسئولیت برقراری ارتباط گروه‌های اجتماعی یعنی مخاطب عام و خاص با مدیران سازمان‌ها برعهده روابط عمومی‌هاست.

او گفت: تعیین تصمیمات و سیاستگذاری‌ها بر مبنای واقعیت‌های موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وظیفه اصلی است.

شریعتمداری گفت: عامل اصلی ایجاد مفسده در حوزه فعالیت‌های اخلاقی عدم برخورداری از عدالت در جامعه است، بنابراین خاستگاه مهم ما در نظام اسلامی و در این وزارتخانه تحقق عدالت اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شنیدن دقیق، دیدن درست همه واقعیت‌هایی که در جامعه می‌گذرد با انتقال اطلاعات برای حوزه‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری دارند برعهده روابط عمومی‌هاست. بنابراین برای داشتن یک  سازمان قوی روابط عمومی‌ها باید فعالانه عمل کنند.

او به یکی از مهمترین شاخص‌های افزایش اعتماد اجتماعی و  سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت: شفافیت باید در عمل باشد و نه در شعار و باید در همه امور شفافیت داشته باشیم. شفافیت موضوع پایه‌ای است. با آمدن شفافیت فساد از در دیگر خارج می‌شود، با شفافیت با مردم سخن بگویید و ارتباطتان را با مردم و مخاطبان عام و خاص تقویت کنید.

شریعتمداری، روابط عمومی‌ها را به مجرای اصلی انتقال اطلاعات واقعی جامعه به مدیران و از بین بردن ضعف‌ها بر اساس سلسله مراتب عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به شبهات به زبان روز و از ابزارهای مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی از جمله وظایف روابط عمومی‌هاست و این موضوع در حوزه عمل مناطق و استان‌ها قابل انجام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها را در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سطح مدیر روابط عمومی در استان‌ها در سطحی باشد که در ارتباط مستقیم با مدیر و یا رئیس سازمان باشد تا از این طریق مدیران روابط عمومی بتوانند از کارایی لازم برخوردار شوند.

شریعتمداری همچنین توجه به موضوعات اخلاقی را یکی از ارکان مهم در حوزه روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: رابطه درست با جامعه خبری و رسانه‌ای کشور امری ضروری است که باید بیش از پیش بدان توجه داشت.

او راه‌اندازی شورای عالی اطلاع‌رسانی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همین رویکرد عنوان کرد و گفت: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و فاه اجتماعی ، مرکز فرماندهی، هماهنگ کننده و نظارت‌کننده بر فعالیت‌های روابط عمومی‌های مجموعه این وزارتخانه در سراسر کشور خواهد بود و به عبارت دیگر مسئول واکنش سریع به اخبار و مسئول ایجاد هارمونی و هماهنگی بین فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای و تبلیغی وزارتخانه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز