خبرگزاری کار ایران

خدمات خانه کارگر برای اعضا رایگان است/ به دنبال تحقق تکریم کارگران هستیم

خدمات خانه کارگر برای اعضا رایگان است/ به دنبال تحقق تکریم کارگران هستیم
کد خبر : ۸۲۷۶۶۵

سرپرست خانه کارگر تاکستان از عضویت و بهره‌مندی تعداد زیادی از کارگران از خدمات رایگان خانه کارگر در طول سال خبر داد و گفت: خانه کارگر به دنبال تحقق تکریم کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «غلام رضا رحمانی» گفت: کارگران با وجود نقش مهمی که در جامعه ایفا می‌کنند، هیچگاه آنطور که باید مورد تکریم قرار نگرفته‌اند و به همین دلیل خانه کارگر به دنبال تحقق این امر است تا بتواند با ارائه خدمات و تسهیلات به کارگران، گامی در راستای بهبود زندگی آنها بردارد.

وی با اشاره به اینکه خانه کارگر یک نهاد مستقل کارگری است که در جهت خواسته‌های صنفی کارگران، فعالیت جدی داشته است، افزود: طی سال‌های گذشته در راستای ارائه خدمات‌دهی و ارتباط مستقیم با مدیریت و نمایندگان کارگران و شورای اسلامی کار و حتی کارگران، واحدها نسبت به جمع‌بندی مشکلات برای مسئولان و نمایندگان استانی و حتی انعکاس آن به مرکز را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رحمانی گفت: کارگران مشاغل آزاد و کارگران واحدهایی که فاقد بهره‌مندی از تسهیلات تعاونی مصرف هستند، می‌توانند با معرفی خانه کارگر به فروشگاه‌های طرف قرار داد از خدمات آن بهره‌مند و به صورت اقساطی اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مسئول خانه کارگر شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه خانه کارگر از میان کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی عضو می‌گیرد، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت رایگان، خدمات فرهنگی، رفاهی و مشاوره‌های حقوقی قانون کار وتامین اجتماعی بخشی از خدمات خانه کارگر است.

وی از بهره‌مندی رایگان شماری زیادی از اعضا از خدمات خانه کارگر در رشته‌های مختلف آموزشی طی سال گذشته خبر داد و گفت: گواهی پایان دوره آموزشی به این افراد  اعطا شده است.

مسئول خانه کارگر تاکستان با اشاره به اینکه از اعضای خانه کارگر هیچ مبلغی در ازای آموزش‌های کوتاه مدت دریافت نمی‌شود، گفت: از سال ۹۳ که فعالیت خانه کارگر در این شهرستان آغاز شده سالانه تعداد زیادی از کارگران و اعضای خانواده‌هایشان در رشته‌های مختلف آموزشی، به صورت رایگان از تسهیلات و خدمات این تشکیلات استفاده می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه خانه کارگر با هدف حمایت از قشر مستضعف جامعه کارگری و جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های آنان تشکیل شده است، افزود: با توجه به افزایش تورم و ناچیز بودن حقوق و عدم قدرت خرید کارگران، خانه کارگر در جهت حمایت از آنها تمامی توان خود را به کار بسته چنانکه با ایجاد مراکز آموزش‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و نیز مجتمع‌های فرهنگی- ورزشی و عقد قرار داد با مراکز درمانی، آموزشی دولتی، خصوصی و حتی تامین اسکان کارگران و خانواده‌هایشان در مواقع مسافرت تلاش کرده است کمک حال این قشر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز