خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت هزینه ارائه میشود/"باجه شهروندی" ارتباطی با سازمان ندارد
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که اپلیکیشن موبایلی باجه شهروندی هیچگونه ارتباطی با این سازمان نداشته و خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت وجه ارائه میشود.
به گزارش ایلنا، در ماههای اخیر اپلیکیشن موبایلی با نام باجه شهروندی برخی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از جمله ارائه سوابق بیمه پردازی را در ازای دریافت پول (با فعال شدن سرویس ارزش افزوده برای سیم کارت) به متقاضیان ارائه میدهد.
بررسی های صورت گرفته توسط سازمان تامین اجتماعی حاکی است که این اپلیکیشن هیچ گونه دسترسی خاصی به اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی ندارد و تنها کاربران را به سامانه سوابق بیمه شدگان هدایت میکند.
از آنجا که سامانه سوابق بیمهشدگان و همچنین سایر خدمات غیرحضوری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد نیازی به استفاده از این اپلیکیشن و پرداخت هزینه بابت استفاده از خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی نیست.
لازم به ذکر است پیش از این نیز اپلیکیشن های دیگری نیز با نام های مختلف اقدام به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی و دریافت وجه بابت این کار کرده اند که مطابق قانون پیگیری های لازم برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام می گیرد.
به بیمه شدگان و بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه میکنیم که خدمات مورد نیاز خود را تنها از طریق مبادی رسمی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.
پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان تمامی خدمات غیرحضوری که در حال حاضر ارائه میشود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است.
اپلیکیشن "تأمین اجتماعی من" به عنوان تنها اپلیکیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه می دهد. همچنین خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق کد دستوری #142* در دسترس قرار دارد.