توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان ایثارگر
سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: ایثارگران مشمول این صندوق خدمات بیمه تکمیلی خود را طبق مصوبه هیات وزیران باید از دستگاه محل خدمت دریافت کنند در غیر این صورت میتوانند از بیمه تکمیلی صندوق همانند سایر بازنشستگان استفاده کنند.
به گزارش ایلنا، محمدرضا افشار با اشاره به سوالات بسیار زیاد بازنشستگان ایثارگر در زمینه بیمه تکمیلی که تا پیش از این توسط بنیاد شهید ارائه میشد، گفت: براساس مصوبه جلسه ۱۱ مهرماه هیات وزیران، کلیه دستگاههای اجرایی موظف شدند تا از سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تامین و پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوط اقدام کنند.
وی ادامه داد: بازنشستگان کشوری ایثارگر که در این زمینه با مشکل مواجه شدهاند در صورت علاقه میتوانند تا ۳۰ آذرماه ۹۷ با مراجعه به کلیه شعب و نمایندگیهای بیمه آتیهسازان نسبت به برقراری این خدمت برای خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.
مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه خدمت بیمه تکمیلی این صندوق برای تمامی بازنشستگان ایثارگر و غیرایثارگر یکسان است، اظهار داشت: بازنشستگان ایثارگر در صورت برقراری این خدمت توسط شرکت طرف قرارداد، همان خدمات ارائه شده به سایر بازنشستگان را دریافت کرده و ضمناً باید سهم حق بیمه خود و افراد تحت تکفل را نیز پرداخت کنند.
افشار افزود: سایر بازنشستگان این صندوق نیز تنها تا پایان آذرماه فرصت دارند تا برای حذف و اضافه بیمه تکمیلی خود به یکی از شعبهها یا نمایندگیهای بیمه آتیهسازان حافظ مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.