خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی‌های صندوق بازنشستگی کشوری "تحلیل" را جایگزین "توجیه" کنند

روابط عمومی‌های صندوق بازنشستگی کشوری "تحلیل" را جایگزین "توجیه" کنند
کد خبر : ۶۲۳۲۸۶

همایش دو روزه روابط عمومی‌های استانی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری با حضور بیش از یک صد نفر از مدیران و کارشناسان این حوزه در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا افشار (مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری) در این همایش تاکید کرد: روابط عمومی نباید توجیه‌گر باشد، بلکه باید تحلیلگر باشد. انتظار ما از روابط عمومی‌ها این است که مسائل و مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود را شناسایی کرده و براساس سیاست‌های سازمانی و کلان دولت نسبت به اطلاع رسانی این مسائل از طریق اصحاب رسانه اقدام کنند.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: برای رشد و تکامل یک روابط‌عمومی پویا، خلاق و اثرگذار نیاز است تا مجموعه مدیران و کارکنان آن روابط عمومی اخلاق را در همه ارکان و فعالیت‌ها مورد توجه قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه دست‌اندرکاران روابط عمومی باید در حوزه اخلاق کاملا خبره و در تجزیه و تحلیل اخلاقی نیز فرهیخته باشند، اظهارداشت: رشد اخلاق در روابط‌عمومی این اطمینان را حاصل خواهد کرد که می‌توان با یک عملکرد مثبت، به انجام وظایف اساسی خود پرداخته و جامعه هدف را به سمت امیدواری و اعتماد بیشتر هدایت کرد.

افشار تصریح کرد: نیاز به اخلاق در حوزه صندوق‌ بازنشستگی کشوری و شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه و به ویژه مدیریت‌های استانی در این زمینه دوچندان است، چراکه ما خادمان کسانی هستیم که سالیان سال در جهت اعتلا و آبادانی و رشد و پیشرفت کشور، عمر خود را صرف کرده‌اند و حالا این وظیفه اخلاقی ما است که خدمات آنها را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان، نقشی قابل توجهی است، اظهار داشت: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

وی با بیان یکی از مشکلات روابط عمومی در حوزه‌های مختلف، ضعف تولید محتوا است، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد مجرب و متخصص در حوزه‌های کاری و همچنین مدیران و کارشناسانی خبره که شناخت بیشتری از مجموعه‌ها دارند استفاده شود و محتوای تولید شده را در فضای رسانه‌ای کشور منتشر کرد.

افشار ادامه داد: آنچه در تولید محتوا اهمیت دارد اینکه باید این محتوا علاوه بر تخصصی بودن، اعتمادسازی و امیدآفرین بودن به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیران روابط عمومی موظف هستند مسائل حوزه کاری خود را رصد کرده و به مدیران ارشد خود انتقال دهند و در این خصوص سازوکارهای لازم جهت پاسخگویی و آگاه‌سازی افکار عمومی پیش‌بینی کنند. به عبارتی نباید مسائل کتمان و برای سازمان مربوطه هزینه‌سازی شود و سازمان به سمت چالش‌های احتمالی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته یکی از مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن عدم اطلاع‌رسانی به موقع و صحیح و نبود ارتباط مناسب با مخاطبان بوده، اظهار داشت: همین مشکلات سبب شده تا حجم مطالبات و چالش‌ها برای این صندوق با ماهیت اجتماعی، افزایش یابد. بنابراین وظیفه مدیران روابط عمومی این است که اجازه ندهند که سیل مشکلات انباشته شده و زمینه نارضایتی بازنشستگان و ذی نفعان فراهم شود.

مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: روابط عمومی مجموع مهندسی ارتباط رضایتمندانه و پایدار است و به همین دلیل مدیر روابط عمومی باید در برقراری چنین ارتباط رضایتمندانه بین دستگاه خود و جامعه مخاطب تلاش کند.

افشار تصریح کرد: نکته دیگری که روابط عمومی‌ها باید مورد توجه قرار دهند این است که مسائل و مشکلات را نه بزرگ‌نمایی و نه کوچک‌نمایی کنند بلکه همانگونه که هست به مدیران ارشد سازمان منتقل کرده و پس از آن در قالب محتوایی همسو با سیاست‌های سازمانی به مخاطب و افکار عمومی منتقل کنند.

وی ادامه داد: در دوره جدید انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها علاوه روشنگری افکار عمومی و پاسخگو کردن مدیریت‌های مجموعه خود، جریان اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی را به بهترین شکل ممکن با استفاده از ابزار نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی به جامعه منتقل کنند.

وی در پایان گفت: روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری این آمادگی را دارد در تمامی حوزه‌ها به ویژه بحث اطلاع رسانی و ارتباطی و تبلیغاتی مشاوره‌ها و حمایت‌های لازم را از زیرمجموعه‌ها انجام دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز