افزایش وام بازنشستگی در سال جدید/پرداخت وام به ۳۰۰ هزار بازنشسته
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه وام ضروری به بازنشستگان خبر داد و گفت: در سال جدید به بیش از ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان وام ۴ میلیون تومانی پرداخت میشود.
به گزارش ایلنا، جمشید تقیزاده در نشست خبری گفت: افزایش قدرت خرید بازنشستگان از اهداف صندوق در سال جدید است که در این راستا میخواهیم پرداخت وام ضروری قرضالحسنه را محقق کنیم.
وی ادامه داد: قرار است به بیش از ۲۵ هزار نفر از بازنشستگان وام به ارزش ۴ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۶ ماهه پرداخت کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تا این لحظه به ۱۸۰ هزار نفر از بازنشستگان وام پرداخت شده و پیشبینی میشود تا نیمه اول سال به ۳۰۰ هزار بازنشسته واجد شرایط این وام پرداخت شود.
تقیزاده گفت: اسامی بازنشستگان و موظفین واجد شرایط از طریق سایت صندوق بازنشستگی در دسترس خواهد بود و مبالغ به حسابشان واریز میشود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توجه به نیاز اقتصادی و بهبود معیشت بازنشستگان را از اولویتهای اصلی صندوق دانست و گفت: برنامههای رفاهی دیگری در سال جدید در دست اقدام داریم.
وی در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: اعتمادسازی و امیدآفرینی در میان جامعه بازنشستگی و در شرایط کنونی کشور دو وظیفه کلیدی روابط عمومیهای این صندوق است و روابط عمومیها باید ضمن داشتن تعصب سازمانی خود را همواره در تعامل و تکریم از بازنشستگان عزیز ببینند و تلاش کنند تا تعامل و ارتباط نزدیک و دوسویه میان ما و بازنشستگان شکل گیرد.
تقیزاده با اشاره به اینکه ارتباطات و اطلاعات، عرصه جدیدی در دنیای امروز ما است که برای ورود به این حوزه باید مجهز به ابزار نوین و مسلط بر دانش این حوزه باشیم، اظهار داشت: دنیای امروز دنیای دانایی و توانایی است و مسوولان روابط عمومی باید تخصص و تجربه کافی داشته باشند تا بتوانند در این عرصه فعالیت کنند. روابط عمومی کارآمد باید به عنوان بازوی قوی مشاوره مدیران سازمان خود عمل کند.
وی در ادامه تصریح کرد: ارزش مداری، داشتن وجدان کاری، علاقه و انگیزه، داشتن تخصص و تجربه و مهارت، آشنایی با سیستم سازمانی، مخاطب شناسی، روحیه تعامل و همکاری، قدرت برنامهریزی و خلاقیت و ابتکار، برخورداری از قدرت نقد و تحلیل و توان مشاوره از مهمترین ویژگیهای روابط عمومی موفق و کارآمد است.
تقی زاده، روابط عمومی را مدیر ارتباطات درون و برون سازمانی و مشاور نخست سازمان دانست و گفت: چون وظیفه رصد کردن و تحلیل محیط را بر عهده دارد. تحلیلهای برآمده از سنجشهای به دست آمده از این حوزه باعث میشود، مدیر روابط عمومی به عنوان مهمترین تصمیمساز برای مدیر سازمان عمل کند. همچنین روابط عمومی بخش استراتژیک سازمان به شمار میرود، زیرا بر آینده سازمان و محیط اطراف آن تاثیر می گذارد.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه روابط عمومیها رصد مستمر محیط است، گفت: همه کارکنان این بخش بایستی افرادی با قوه تحلیل بالا باشند و بتوانند پیشنهادهای حرفه ای به سازمان ارایه دهند.
وی با اشاره به جنبه های مختلف روابط عمومی به ویژه در حوزه تجارت، اظهار داشت: این حوزه علمی نوین است که برای مدیران ارشد سازمانها و مدیران روابط عمومی به اندازه کافی شناخته شده نیست و به همین دلیل افراد با کاربردهای نوین و تجاری آن آشنایی کافی ندارند. در واقع ارتباطات و روابط عمومی به عنوان عامل محرک توسعه به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: ابعاد حرفهای روابط عمومی به ویژه روابط عمومی تجاری میتواند تحولی چشمگیر در عرصه اقتصاد نوین و الکترونیک ایجاد کند. اگر افراد از کارکردها و کاربردهای روابط عمومی آگاه شوند، میتوانند از آن برای بازاریابی بین المللی و صادرات بهره ببرند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: به کمک روابط عمومی میتوان امیدآفرینی را در جامعه رونق و اعتماد میان دولت و ملت را گسترش داد. از حوزه روابط عمومی و مشارکتها میتوان برای افزایش درآمد و کاهش هزینههای سازمانها و کشور نیز استفاده کرد.
تقی زاده با اشاره به اینکه روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در داخل و مدعیالعموم در بیرون سازمان است، گفت: یک روابط عمومی موفق با آگاهی و پذیرش این مسئولیت در صورتی به اهداف خود دست پیدا میکند که پاسخگویی، اعتماد سازی انتقادپذیری، ایجاد ارتباط دوسویه اطلاع رسانی اغنا کننده با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و فن آوری جدید را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با اشاره به وظایف و نقش روابط عمومی و امور بینالملل در صندوق بازنشستگی کشوری و سازمانها و شرکتهای تابعه آن، افزود: با توجه به نوع مخاطبان، ذینفعان، مشترکان و بخشهای مختلف برونسازمانی و درون سازمانی به ویژه حضور بازنشستگان عزیزی که همه سرمایههای موجود متعلق به آنهاست و ما به عنوان کارگزار آنان موظف به حراست از این سرمایهها هستیم، جایگاه و نقش ویژهتری پیدا میکند.
تقی زاده ادامه داد: بازنشستگان و ذی نفعان ما مشتری یا رقیب ما نیستند، بازنشستگان مالک همه سرمایههای موجود هستند و ما به عنوان کارگزار این افراد باید راهکار و سیاستهایی برای تکریم و اطلاعرسانی درست به این گروه تبیین کنیم.
وی گفت: روابط عمومیها باید با ایجاد ارتباط دوسویه با ذینفعان صندوق به ویژه بازنشستگان، در راه تولید رضایت، تفاهم و همدلی گام بردارند. روابط عمومیها باید یک فضای سالم برای اطلاعرسانی و تعامل با جامعه مخاطب درست کنند، هم برای جمعآوری نظرات و هم برای ارتباطات صمیمانه بین بازنشستگان و مسئولان. این ارتباط سالم و عاطفی پایه حرکت اجتماعی است.
تقی زاده تأکید کرد: بازنشستگان باید احساس کنند که صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعههای تابعه آن، خانه این افراد است و در آن احساس آرامش کنند و روابط عمومیها باید صدای خفته بازنشستگان باشند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری این نوع گردهماییها همراه با بازدهی و دستاوردهای مثبت باشد، گفت: باتوجه به ورود فنآوریهای جدید در فضای رسانهای کشور لازم است روابط عمومیها در استفاده از شبکههای اجتماعی به خصوص پیامرسانهای داخلی، صدا و سیما، سایتها و خبرگزاریها و مطبوعات کثیرالانتشار نسبت به جریانسازی فعالیتها و برنامههای صندوق در این رسانهها اقدام کنند.