ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی از طریق تلفن همراه

بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، ارائه خدمات غیرحضوری به بیمهشدگان این سازمان از طریق بستر تلفن همراه (USSD) با کد دستوری #١۴٢٠*۴۴* فراهم شده است و بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان میتوانند با شماره گیری این کد دستوری خدمات غیرحضوری این سازمان را دریافت کنند.
به گزارش ایلنا، بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، ارائه خدمات غیرحضوری به بیمهشدگان این سازمان از طریق بستر تلفن همراه (USSD) با کد دستوری #١۴٢٠*۴۴* فراهم شده است و بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان میتوانند با شماره گیری این کد دستوری خدمات غیرحضوری این سازمان را دریافت کنند.
گزینههای استعلام، خدمات، پرداخت حق بیمه، نوبت دهی، قوانین، پرسش و پاسخ و معرفی سازمان بیمه شدگان در کد دستوری #١۴٢٠*۴۴* تعریف شده که بیمه شدگان میتوانند نسبت به انتخاب هر کدام از آنها اقدام کنند.
در بخش استعلام، بخشهای آخرین سابقه، استحقاق درمان، آخرین مستمری، رابطه بیمهای و بدهی کارفرمایان ارائه میشود و بیمه شدگان با انتخاب هرکدام از گزینهها از خدمات این بخشها برخوردار میشوند.
یکی دیگر از گزینههای کد دستوری #١۴٢٠*۴۴*پرداخت حق بیمه است که در این بخش مخاطبین این سازمان میتوانند نسبت به پرداخت غیرحضوری حق بیمه اقدام کنند.
همچنین بیمه شدگان و بازنشستگان میتوانند از طریق کد دستوری مذکور از طریق تلفن همراه از مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی نوبت جهت مراجعه اخذ کنند.
یکی دیگر از امکاناتی که در بستر تلفن همراه (USSD) فراهم شده است دریافت قوانین تامین اجتماعی است که در این بخش آیین نامههای بیمهای، درمانی و بخشنامهها قابل بهره برداری است.
در بخش پرسش و پاسخ که از گزینههای کد دستوری #١۴٢٠*۴۴*است، بیمه شدگان و بازنشستگان میتوانند سئوالات خود را از طریق لینک سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی مطرح کنند.
در گزینه معرفی سازمان نیز اساسنامه، خدمات بیمهای و درمانی و درباره سازمان؛ نمونه فرمها و دستمزد مبنای کسر حق بیمه در گزینه خدمات کد دستوری #١۴٢٠*۴۴* جهت آگاهی ذینفعان آورده شده است.