با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛
وظایف وزارت کار در اجرای آیین نامه اشتغال روستایی تعیین شد
وظایف نه گانه وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در اجرای آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور تعیین شد.
به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و به استناد ماده (۷) قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی - مصوب ۱۳۹۶ - آیین نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب کرد.
بر پایه این گزارش و بر اساس ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری وظایف نُه گانه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اجرای آیین نامه یاد شده بدین شرح است .
الف-اجرای برنامه های توانمندسازی و مهارت آموزی نیروی کار و ترتیبات نهادی لازم برای پایداری اشتغال ایجاد شده
ب-پیگیری اجرا و نظارت عملیاتی بر برنامههای اجرایی ملی و استانی توسعه اشتغال
پ-آموزش کارآفرینی به متقاضیان تسهیلات بانکی
ت-ایجاد دسترسی دستگاه های ذی ربط به سامانه بازار کار
ث-آموزش متقاضیان بر اساس رسته فعالیت تخصصی مربوط
ج-معرفی افراد جویای کار به کارآفرینان
چ - تأمین خدمات کلینیکی و مشاوره ای به متقاضیان
ح - ایجاد هماهنگی بین بخشی در رسته هایی که دارای همپوشانی هستند، مانند گردشگری روستایی، صنایع روستایی و غیره.
خ - تمهید برای اتصال واحدهای اقتصادی به بازارهای ملی و بین المللی از طریق ایجاد نهادهای متناسب.
همچنین متن کامل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به شرح زیر است.