خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با نماینده ایلام در مجلس مطرح شد؛

برای حل مشکل بیکاری مردم ایلام چشم به راه کمک‌های دولت هستیم

برای حل مشکل بیکاری مردم ایلام چشم به راه کمک‌های دولت هستیم
کد خبر : ۵۲۰۰۲۰

نماینده مردم ایلام با تشریح وضعیت نامناسب بیکاران این استان گفت: مردم برای حل مشکل بیکاری به ما مراجعه می‌کنند اما عملا ما نمی‌توانیم برای آنها کاری انجام دهیم. البته چندین طرح برای ایجاد کارخانه و بازارچه در دست داریم اما منتظر کمک دولت هستیم.

جلال میرزایی، نماینده شهروندان ایلام (در مجلس شورای اسلامی) به خبرنگار ایلنا گفت: بیشترین مراجعات مردم به نمایندگان مجلس در خصوص بیکاری است. بیکاری و ایجاد اشتغال به اصلی‌ترین مراجعات مردم تبدیل شده است و عملا ما نمی‌توانیم کاری برای آنها انجام دهیم.

او ادامه می‌دهد: استان ایلام وضعیت نامناسبی از نظر همسایگی با کشور عراق دارد. ایلامی‌ها در ۸ سال جنگ تحمیلی محرومیت‌های بسیاری را به جان خریده‌اند و پس از آن در یک دهه اخیر هم ناآرامی‌ها در خاک همسایه غربی صدمات بسیاری را به ما وارد کرده است.

نماینده شهروندان ایلام در مجلس با تشریح وضعیت مرزنشینان استان گفت: با توجه به همسایگی با کشوری که با جنگ و درگیری‌های داخلی همراه است، نمی‌توان مبادلاتی با آنها انجام داد. در این میان؛ مرزنشینان دیگر استان‌ها مانند آذربایجان غربی و هرمزگان از وضعیت با ثبات‌تری برخوردارند و می‌توانند از حداقل مبادلات استفاده کنند.

وی به کارخانه‌های موجود در ایلام اشاره کرد و گفت: کارخانه پتروشیمی، پالایشگاه گاز و کارخانه سیمان را می‌توان به عنوان تنها کارخانه‌های استان نام برد که تعداد محدودی در این مراکز اشتغال دارند. تعداد بسیاری از کارگاه‌های استان هم در وضعیت نیمه تعطیل به سر می‌برند.

میرزایی با اشاره به راه برون‌رفت از این وضعیت خاطرنشان کرد: چندین طرح برای ایجاد کارخانه و بازارچه در دست داریم. به همان اندازه که مردم در مورد ایجاد اشتغال درخواست دارند ما هم چشممان به دست دولت است تا به استان محروم ایلام برای برون‌رفت از وضعیت کنونی یاری دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز