خبرگزاری کار ایران

در قطعنامه روز جهانی کارگر سال ۹۶ عنوان شد؛

ضرورت توجه قوای سه‌گانه به معاش کارگران شاغل و بازنشسته

ضرورت توجه قوای سه‌گانه به معاش کارگران شاغل و بازنشسته
کد خبر : ۴۸۴۳۶۶

مراسم روز جهانی کارگر سال 96 نیز مانند ادوار گذشته با قرائت قطعنامه خاتمه یافت، در قطعنامه امسال روز جهانی کارگر بار دیگر از مسئولان قوای سه‌گانه خواسته شده است تا نهایت تلاش خود را برای برآورده سازی مطالبات صنفی جامعه کارگری به کار ببندند.

ایلنا، مراسم روز جهانی کارگر سال 96 نیز مانند ادوار گذشته با قرائت قطعنامه خاتمه یافت، در قطعنامه امسال روز جهانی کارگر نیز توجه به مطالبات معیشتی کارگران شاغل و بازنشسته همچنان در صدر دغدغه‌های صنفی کارگران قرار دارد که متن کامل آن به شرح ذیل است.

خداوندا تو بودی که کارگران را در سایه امام عزیزت، بزرگی و شوکت بخشیدی و او را مایه سرافرازی و سربلندی مسلمانان جهان و شیعیان ایران قرار دادی. اینک در این روز که همه کارگران جهان آن را بزرگ می‌دارند و جشن می‌گیرند. در اینجا گرد آمدیمه تا با روح بلند امامان و همه شهیدان و بزرگان این انقلاب پیمان ببندیم که تا می‌توانیم در عزت و شکوه مقام کارگران فروگذار نکنیم و برای اعاده حقوق آنان، تمام مساعی خود را به کار بندیم. در جهت تحقق این آرمان بلند، موارد ذیل را به عنوان خواسته‌های خود اعلام می‌داریم.

1. از خواسته‌های رهبر عزیز انقلاب اسلامی در روز 10 اردیبهشت ماه حمایت می‌کنیم و خواستار اجرا و اقدام این نظرات به خصوص در مورد اعاده امنیتی شغلی کارگران می‌باشیم.

2. در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از تمام مسئولان کشور در مجلس شورای اسلامی، دولت محترم،‌قوه قضائیه و تمامی دستگاه‌ها می‌خواهیم که در اجرا و به کار بستن این نظریات که مطالبات ما نیز محسوب می‌شود به کفایت و فراوان تا دستیابی به آن پیگیری و تعقیب نماید.

3. حمایت خود را از دولت آقای دکتر روحانی و اقدامات وی اعالم می‌داریم، انتظار داریم مکه توجه دولت معطوف به ارتقای کارگارن و بازنشستگان در امور مختلف خصوصا در مودر معیشت متمرکز گردد.

4. از دولت محترم انتظار داریم لایحه اصلاح قانون کار را در اسرع وقت مسترد کند تا مایه نشاط کارگران گردد.

5. تعاونی‌های مصرف و مسکن کارگری مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند در ت قویت شبکه مصرف و دریافت کالای ارزان قیمت و همچنین احداث مسکن ارزان قیمت  کارگارن را توفیق یابند.

6. خواهان افزایش نقش کاگران در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور مب‌باشیم. انتخابات شوراها فرصتی است تا کاگران با اعتماد به کاندیداهای کارگری نقش خودرا به اثبات برسانند.

7. موضوع بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که به سختی اجرا می گردد، شایسته اجرای روان در جهت تقویت و تصمیم بیمه کارگری است.

8-پر کردن شکاف حداقل معیشت و حداقل دستمزد در تمام سطوح و برای همه کارگران و بازنشستگان تقاضای مشترک ماست در این راستا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خواسته‌ای فوری به حساب می‌آید.

9-در جهت تقویت کارگران ایرانی، خواهان بهبود و اصلاح وضعیت موجود برای مشاغل مختلف به کارگران ایرانی خصوصا در عرصه مشاغل ساختمانی باشیم.

10-پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی خصوصاً برای کمک به اصلاح حداقل مستمری‌ها را تا برابری پرداخت مستمری مشمولین تامین اجتماعی و صندوق های لشکری و کشوری را خواستاریم/

11-احیای سبد کالای بن کارگری برای همه مستمری‌بگیران و کارگران که منتهی به صیانت از سطح معیشت آنان می‌گردد، درخواست ماست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز