خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

تجمع کارگران کشتارگاه پرندک خزر مقابل استانداری گیلان

تجمع کارگران کشتارگاه پرندک خزر مقابل استانداری گیلان
کد خبر : ۴۴۴۲۶۶

صبح امروز (۱۴ دی ماه) شماری از کارگران اخراج شده کشتارگاه پرندک خزر در اعتراض به بی‌توجه‌ای کارفرما در وضعیت شغلی وپرداخت مطالبات معوقه ، مقابل ساختمان استانداری گیلان دست به تجمع زدند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، یکی از کارگران اخراجی در گفتگو با دیگر رسانه‌ها در خصوص دلایل تجمع امروزخود وسایرهمکارانش مقابل ساختمان استانداری گیلان گفته است؛ حدود ۱۰۰ کارگر کشتارگاه پرندک خزر با سوابق بالای کاری هستیم که از اردیبهشت ماه سال جاری بدنبال متوقف شدن ۴ ماهه فعالیت کشتارگاه به دلیل تخلفات بهداشتی با ۶ تا ۱۴ ماه حقوق معوقه از کار اخراج شده‌ایم.

به گفته او کارفرما در زمان اخراج کارگران جدا از پرداخت مطالبات معوقشان وعده بازگشت بکارشان را بعد از بازسازی کشتارگاه ورفع موانع بهداشتی آن داده بود اما بعدا (شهریور ماه) که کشتارگان مجددا راه اندازی شد به بهانه‌های مختلف از جمله مشکلات مالی نه تنها از پرداخت مطالبات کارگران طفره رفت بلکه با جذب نیروی کار جدید غیر بومی کارگران با سابقه شغلشان را از دست دادند.

کارگران درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان می‌گویند «بعد از بدقولی کارفرما‌ همه کارگران به اداره کار شهرستان صومعه سرا شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده به دادسرای انتقال پیدا کرد.

به گفته کارگران، مجموع مطالبات این ۱۰۰ کارگر از کارفرما حدود ۲ میلیارد تومان می‌شود که هر کدام از کارگران مبالغی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از کارفرما طلب دارند در ۹ماه گذشته بلاتکلیف بوده‌اند.

کارگران اخراجی کشتارگاه «پرندک خزر» می‌گویند پس از پی‌گیری‌های حقوقی سرانجام توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبشان بگیرند اما پیش از کارگران، بانک کشاورزی بابت طلب میلیاردی خود تمامی اموال کارخانه را مصادره کرد و اکنون دست کارگران به جایی بند نیست.

به گفته آنان پیش از این نیز چندین مرتبه مقابل استانداری گیلان وسایر نهادهای دولتی استان وشهرستان دست به اعتراض صنغی زده‌اند اما هر بار که تجمع می‌کنیم با وعده بی‌عمل مسئولان هر روز بر مشکلاتمان افزوده می‌شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز