خبرگزاری کار ایران

رییس جدید سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور منصوب شد

رییس جدید سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور منصوب شد
کد خبر : ۳۳۲۰۷۰

با حکم «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی «محمدامین سازگارنژاد» به عنوان رییس سازمان آموزش فنی - حرفه‌ای کشور منصوب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی در این حکم آمده است: باتوجه به تعهد، تجربه و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور منصوب می‌شوید.

این حکم می‌افزاید:‌‌ همان گونه که که واقفید برای به دست آوردن امکان اشتغال و انعطاف پذیری بیشتر بازارکار و نیز انتقال نیروی کار به یک محیط جدید رقابتی به عنوان مقدمه‌ای برای ارتقای اقتصادی کشور، افزایش مهارت‌ها بسیارحیاتی است. تربیت نیروی انسانی مجهز به مهارت که قادر باشد علم و دانش را به کالا و خدمات قابل عرضه دراقتصاد کشور تبدیل نماید از یک سو و تربیت افراد خلاق وکارآفرین که بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های شغلی پایداری برای دیگران ایجاد نمایند به عنوان یکی از استراتژی‌های موثر در فرایند توسعه در روند جهانی به شمارمی رود در این میان آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از اجزای لاینفک بسته‌های اقتصادی همه دولتهای در مسیر توسعه به شمار می‌روند که می‌توانند ازطریق آموزش نیروی انسانی ماهر وتکنسین ازیک سو و تقویت و رشد قابلیت‌های انسانی از سوی دیگر، بستر ایجاد تحولی بزرگ دربخش‌های مختلف اقتصادی را فراهم نماید.

انتظاردارم بااتکاء به ظرفیت‌های نهادی، ساختاری و سرمایه‌های انسانی آن سازمان و مبتنی براسناد مصوب مراجع قانونی و با عنایت به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ویژه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وسیاست‌های کلان اشتغال، درهمراهی کامل بارویکرد‌های دولت تدبیر و امید و برنامه‌های ارائه شده ازسوی اینجانب درنظام جامع تدبیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درچارچوب وظایف سازمان فنی وحرفه‌ای کشوراقدامات موثری را سامان بخشید.

دراین حکم ارتقای نقش آفرینی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان زیربنای توسعه پایداروکاهش نرخ بیکاری ولحاظ کردن شرایط حساس وویژه بازارکار و وضعیت اشتغال کشور درتدوین سیاست‌ها و راهبرد‌ها و اجرای برنامه‌های سازمان، تلاش به منظوراستقرار نظام جامع مهارت و فناوری به ویژه ازطریق یکپارچه سازی آموزش‌های مهارتی و ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت آموختگان بارویکردآموزش مادام العمر، توسعه وارتقاء آموزش‌های مهارتی به ویژه ازطریق ساماندهی استاندارد‌ها ومنابع آموزشی سازمان، طراحی و استقرارالگوهای آموزش مهارتی بارویکرد تقاضا محوری ومبتنی برمحیط کار، توسعه مشاوره‌های آموزشی و شغلی، طراحی و استقرار الگوی توسعه آموزش‌های مهارتی به تمام سطوح ولایه‌های اجتماعی، باهدف تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و ایجاد شغل از خانه تا کارخانه، تلاش به منظور تحقق عدالت اجتماعی به ویژه ازطریق توانمند سازی زنان و آسیب دیدگان اجتماعی به وسیله آموزش‌های مهارتی و اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، تلاش به منظور بسیج ظرفیت‌های و توسعه مشارکت ذینفعان به ویژه به منظور فراهم سازی بستر مناسب جهت گسترش حضوربخش غیردولتی و تعاونی به عنوان برخی از محورهای اساسی فعالیت‌های رئیس جدید سازمان فنی و حرفه‌ای ذکرشده است.

همچنین، اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ کسب و کارمبتنی براستعداد، ذوق، دانش، مهارت، فناوری، تخصص، توانایی و کارآفرینی با رویکرد ارزش‌های اسلامی و اخلاق حرفه‌ای، برنامه ریزی برای حضور موثر درعرصه‌های بین المللی (تحقق دیپلماسی مهارت) و تلاش برای اعتباربخشی به آموزش‌های سازمان درسطح جهانی فتوسعه همکاری‌های بین بخشی بامراجع علمی، آموزشی، پژوهشی ومهارتی به منظورهماهنگی و ایجاد هم افزایی برای پیشبرد امور، برنامه ریزی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بارویکرد آمایش سرزمین وتوجه به مناطق و استان‌ها، کارکردهای اقتصادی و اجتماعی، ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها باهدف رفع نابرابری و تبعیض وجلوگیری از توسعه نامتوازن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای درکشور، آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر، و کارآمدمتناسب با نیازهای بازارکار (فعلی و آتی) و بهبود اثربخشی وکارائی آموزش‌های مهارتی، توانمند سازی و ارتقاء بهره وری نیروی انسانی و تشکیلات سازمانی باتاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و توسعه شایسته سالاری و توسعه و ارتقاء بهره وری منابع مالی سازمان ازدیگرمحورهای فعالیت‌های اساسی رئیس جدید سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرده شده‌اند.

همچنین در ادامه این حکم تاکید شده است که یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانمندسازی همراه باعدالت به گونه‌ای هدفمند و پایدار است. بنابراین با علم به بزرگی جامعه و تنوع و تعدد گروههای هدف، لازم است در راستای تحقق عدالت اجتماعی و به منظور پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی، توانمند سازی و مهارت آموزی اقشار آسیب پذیر و آسیب دیدگان، با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، با برنامه ریزی منسجم و هماهنگ درخصوص توانمند سازی زندانیان، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی، جوانان فاقد مهارت آماده به کار، کودکان خیابانی و کودکان کار، متکدیان، ولگردان خیابانی، کارتون خواب‌ها، افراد بی‌بضاعت تحت تکفل دستگاه‌های حمایتی و... گام‌های موثری برداشته شود تا زمینه برای کارآفرینی، کاهش بیکاری، ورود به بازار کار و احراز شغل مناسب آنان فراهم شود. اتخاذ رویکردهای بسترسازی (ساختاری، قانونی، کارکردی، نگرشی ورفتاری)، مخاطب محوری، ظرفیت سازی و سازماندهی نوین می‌تواند زمینه سازی برای تحقق مسئولیت‌ها محسوب شود.

در پایان این حکم آمده است: امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و بهره‌مندی از توانمندی و عزم راسخ تلاشگران عرصه مهارت آموزی درسازمان فنی و حرفه‌ای کشور، شاهد تحقق اهداف متعالی دولت تدبیر و امید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه درعرصه اشتغال پایدار باشیم. توفیق روزافزون شما را از ایزد منان مسالت می‌نمایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز