خبرگزاری کار ایران

خاتمه اعتراض کارگران اخراجی مجتمع نیشکر کارون

خاتمه اعتراض کارگران اخراجی مجتمع نیشکر کارون
کد خبر : ۳۱۴۰۳۸

اعتراض هفت روزه ۱۰۵ کارگر اخراجی آب رسان میراب مجتمع کشت وصنعت کارون، با بی‌توجه ایی کارفرما به خواسته‌هایشان خاتمه یافت.

براساس اخباری که به نقل از این کارگران معترض در اختیار ایلنا قرار گرفته است، روز پنجشنبه ۱۰۵ کارگر میراب وآب رسان مجتمع کشت وصنعت کارون در استان خوزستان به اعتراض هفت روزه خود خاتمه دادند.

به گفته یکی ازکارگران اخراجی، کارفرما به اعتراض به اخراج ما کارگران میراب وآب رسان مجتمع کشت وصنعت کارون توجه‌ای نکرد ومسئولان استانی وشهرستانی نیز جزء وعده‌های تو خالی هیچ حمایت دیگری از ما نکردند.

این کارگران که شمار آن‌ها تا حدود ۱۰۵نفر برآورد می‌شود از جمله نیروهای پر سابقه شاغل در مجتمع کشت وصنعت کارون هستند که به صورت مستمر در مزارع نی شکر فعالیت داشته‌اند.

آنان از روز پنجشنبه ۱۶ تا روز ۲۲ مهر ماه در اعتراض به اخراج زودهنگام در مقابل ساختمان فرمانداری، دفتر نماینده  شوش‌تر در مجلس و ورودی کارخانه تجمع کردند تا شاید به این نشانه  بتوانند شغل از دست رفته خود را بازیابند.

به گفته یکی دیگر از کارگران، مهم‌ترین خواسته آنها بازگشت بکار و پرداخت معوقات مزدی سال جاری بود که تا این لحظه هیچ کدام محقق نشده است.

به گفته این کارگر همزمان با تاریخ اتمام قرار داد کاری آنها در واحد کشاورزی، قرار داد کار کارگران سایر واحد‌های مجتمع همانند واحد تحقیقات، تجهیزات مکانیکی وبرخی کارگران شاغل در کارخانه به اتمام رسیده بود که توسط  کارفرما تمدید شد.

وی بابیان اینکه من به عنوان نمونه‌ای از این کارگران با  ۵ سر عائله دچار مشکلات زیادی هستم افزود:  از مجموع سه فرزندانم یکی دانش آموز، دیگری پیش دانشگاهی و فرزند بزرگم دانشجو است حال نمی‌دانم جدا از مخارج تحصیلی برای تامین مایحتاج روزانه آنان چه باید بکنم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز