خبرگزاری کار ایران

مایکروسافت کارمندان حامی فلسطین را اخراج کرد

مایکروسافت کارمندان حامی فلسطین را اخراج کرد
کد خبر : ۱۵۴۷۷۹۸

مایکروسافت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به کار برخی افراد مطابق با سیاست داخلی پایان داده است» اما از ارائه جزئیات خودداری کرد. این شرکت درواقع کارمندان حامی فلسطین خود را اخراج کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، شواهد حاکی از آن است که شرکت بزرگ نرم افزاری آمریکایی مایکروسافت، آن دسته از کارمندان خود را که در سازماندهی اعتراضات علیه کشتار فلسطینیان فعال بودند، اخراج کرده است. 

این شرکت روز پنجشنبه در واکنش به شایعات مربوط به اخراج نیروهای خود ضمن‌ عدم تکذیب این خبر، اعلام کرده است: عوامل روسیه و چین و با مشارکت عوامل ایرانی در شرکت ویدیوهای جعلی پخش می‌کنند تا با نشان دادن حمایت آمریکا از اسرائیل، انتخابات آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهند که این خلاف سیاست‌های مایکروسافت است. 

این غول فناوری ارتباطات و نرم‌افزار، تاکنون دو کارمند را فعلا اخراج کرده و بنا دارد کارمندان بیشتری را نیز اخراج کند. زیرا آنان در تجمعات حمایت از فلسطین در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه، نقش داشته‌اند. 

این دو کارمند اخراجی به آسوشیتدپرس گفتند که اواخر روز پنجشنبه گذشته، چند ساعت پس از یک مراسم ناهار که در ستاد اداری مایکروسافت در واشنگتن برگزار شد، با یک تماس تلفنی اخراج شدند! 

هر دوی این نیروها از اعضای کارزار ضد آپارتاید صهیونیستی در واشنگتن آمریکا بودند که با فروش فناوری اینترنتی ابری مایکروسافت به دولت اسرائیل مخالفت کردند. اما آن‌ها ادعا کردند که در رویداد روز پنجشنبه مشابه کارمندان دیگر مایکروسافت در تجمعات شرکت داشتند. 

مایکروسافت روز جمعه نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به کار برخی افراد مطابق با سیاست داخلی پایان داده است» اما از ارائه جزئیات خودداری کرد. با این وجود، هنوز مشخص نیست چند کارمند دیگر قرار است اخراج شوند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز