خبرگزاری کار ایران

حمایت سازمان جهانی کار از کارگران مهاجر اندونزیایی ساکن ژاپن

حمایت سازمان جهانی کار از کارگران مهاجر اندونزیایی ساکن ژاپن
کد خبر : ۱۵۴۶۱۴۶

پس از بحث‌های فراوان در کمیسیون‌های سازمان جهانی کار (ILO)، یک برنامه کاری برای رسیدگی به مشکلات کارگران مهاجر اندونزی طراحی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، این سازمان با اتخاذ تدابیری قصد دارد به مشکلات کارگران مهاجر اندونزیایی که انبوهی از آنان در ژاپن شاغل هستند، رسیدگی کند. 

پس از بحث‌های فراوان در کمیسیون‌های سازمان جهانی کار (ILO)، یک برنامه کاری برای رسیدگی به مشکلات کارگران مهاجر اندونزی طراحی شده است. 

در این چهارچوب، سازمان جهانی کار گام‌های مهمی برای بهبود دسترسی به درمان برای کارگران مهاجر اندونزیایی که به ژاپن می‌روند، برخواهد داشت. کارگاه مشاوره‌ای که اخیراً در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد و مصاحبه با کارگران مهاجر در شهر بندری سیربان ژاپن کار می‌کنند، به درک مشکلات این کارگران مهاجر کمک کرده است. 

کارگاه آموزشی جاکارتا در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار شد و در آن کاریابی‌های بین المللی اندونزی، نمایندگان وزارت کار و نیروی انسانی اندونزی، هیات حفاظت از کارگران مهاجر اندونزی و وزارت امور خارجه این کشور در کنار تشکل‌های کارگری حضور داشتند. شرکت کنندگان همچنین شامل دانشگاه‌ها، اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های مرتبط با مهاجرت و تشکلات کارفرمایی نیز بوده‌اند. 

مدیریت اطلاعات، مدیریت بیمه‌ای و تامین اجتماعی و همچنین ایجاد بسترها و آژانس‌هایی برای کارگران مهاجر و ساماندهی آنان، از جمله آموزش‌های ارائه شده کارشناسان سازمان جهانی کار در این کارگاه یک هفته‌ای بوده است. 

سازمان جهانی کار همچنین با تعامل با کشور ژاپن، تلاش کرده تا تسهیلاتی را برای فعالیت و کار کارگران مهاجر موجود در ژاپن ایجاد کند. 

کارگران مهاجر از آسیای جنوب شرقی، به ویژه اندونزی، کامبوج و ویتنام بیشتر در کشورهای بزرگ صنعتی‌تر مثل چین، کره جنوبی و ژاپن و استرالیا شاغل می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز