خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران «سیستم‌های صنعتی»تاکستان به معوقات مزدی و بیمه‌‌ای

اعتراض کارگران «سیستم‌های صنعتی»تاکستان به معوقات مزدی و بیمه‌‌ای
کد خبر : ۱۵۴۵۶۲۲

شماری از کارگران قراردادی «سیستم‌های صنعتی» در تاکستان، خواستار پیگیری و تحقق مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در تاکستان گفت: خواسته اصلی کارگران تولیدکننده مخازن نفتی و گازی «سیستم‌های صنعتی» واقع در کیلومتر دو تاکستان به قزوین که از صبح شنبه در اعتراض به سر می‌برند، پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای و سایر مطالبات است.

به ادعای این کارگر، مطالبات مزدی حدود ۱۵۰ کارگر شاغل در سیستم‌های صنعتی با احتساب مهر ماه سه ماه به تاخیر افتاده است. در عین حال حق بیمه کارگران این واحد تولیدکننده مخازن نفتی و گازی از ابتدای سال جاری در حالی به تاخیر افتاده که کارفرما برای تمدید بیمه درمان کارگران، حق بیمه مرداد ماه را به تامین اجتماعی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مطالبات‌شان تنها محدود به معوقات مزدی و بیمه‌ای نمی‌شود، افزود: علاوه بر معوقات حقوقی و بیمه، پرداخت سختی کار کارگران با مشکلاتی همراه است.

این کارگر درباره مشکلات سختی کار خود و همکارانش افزود: باتوجه به ماهیت فعالیت سیستم‌های صنعتی و نیز شرایط آلودگی محیط کار، تمامی کارگران فنی این واحد مشمول قانون «سختی کار» قرار می‌گیرند.

وی درباره شرایط بازنشستگی کارگران این واحد با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از همکاران در شرف بازنشستگی با شرایط مشاغل سخت و زیان‌آور هستند که به دلیل بدهی کارفرما به تامین اجتماعی امکان بازنشستگی برایشان فراهم نیست. در عین حال تمام هزینه بازنشستگی سخت و زیان‌آور برعهده کارگران است و عناوین شغلی برخی کارگران به عنوان کارگر ساده در لیست بیمه درج شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات ما مربوط به کیفیت بد غذای کارخانه است که متاسفانه کارفرما توجهی به خواسته‌ی کارگران برای بهبود کیفی غذا ندارد ،تصریح کرد: بارها برای دریافت مطالبات خود به دفتر مسئولان شهرستانی همانند فرمانداری و اداره کار مراجعه کرده‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم در عین حال کارفرما کارگرانی که سه ماه دستمزد دریافت نکرده‌ و مشکلات معیشتی دارند را در صورت ادامه اعتراضات، تهدید به اخراج کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز