خبرگزاری کار ایران

اعتصاب سراسری کارگران خودروسازی‌های ایتالیا

اعتصاب سراسری کارگران خودروسازی‌های ایتالیا
کد خبر : ۱۵۴۴۶۵۰

ده‌ها هزار کارگر خودروساز در اعتراض به شرایط کار در صنعت خودرو، در خیابان‌های رم راهپیمایی کرده‌اند و پرچم‌های اتحادیه‌ها را به اهتزاز درآوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری یورونیوز، کارگران بخش خودروسازی ایتالیا برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته اعتصاب سراسری برگزار می‌کنند. 

ده‌ها هزار کارگر خودروساز در اعتراض به شرایط کار در صنعت خودرو، در خیابان‌های رم راهپیمایی کردند و پرچم‌های اتحادیه‌ها را به اهتزاز درآورده و بنرهایی اعتراضی را حمل کردند. 

سه اتحادیه اصلی این بخش در ایتالیا از دولت خواسته‌اند تا اشتغال صنعت خودرو را حفظ و به تضمین آینده صنعت خودروسازی در ایتالیا کمک کند. 

ریکاردو فالستا، یکی از مقامات اتحادیه خودروسازان و مکانیک‌های ایتالیا گفت: ما یک تا دو روز در هفته کار می‌کنیم، تازه وقتی اوضاع خوب پیش می‌رود. بنابراین، آنچه امروز می‌گوییم این است که سیاست‌های محیط‌زیستی مبنی بر جمع شدن بسیاری از خودروهای دارای کاربری با سوخت فسیلی، قرار نیست تنها یک قربانی داشته باشد و هزینه آن را فقط کارگران پرداخت کنند! 

شرکت تولیدی بزرگ خودروی استلانتیس در ایتالیا توسط دولتمردان و اتحادیه‌های کارگری این کشور متهم به آن شده که به اسم سیاست‌های محیط زیستی، کارخانه‌های تولید خودروهای بنزینی خود را به خارج از ایتالیا (در کشورهایی که مزد بسیار ارزان‌تر بوده) منتقل کرده است. 

بر اساس آمار تولید در ۹ ماه اول سال که توسط اتحادیه کارگری فدراسیون مکانیک‌ها و کارگران خودروساز ایتالیا منتشر شده، تولید شرکت Stellantis در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است! بسیاری از خطوط تعطیل و کارگران با یکی دو روز کار در هفته ادامه فعالیت می‌دهند که ممکن است در سررسید قراردادهای خود تعدیل و اخراج شوند.

تولید خودرو به دلیل سیاست‌های شرکت‌های چند ملیتی و انتقال تولید به جهان سوم، در ایتالیا ۳۰ درصد کاهش یافته است. کل این اتفاقات در عرض کمتر از یکسال رخ داده است. 

مدیرعامل چند کارخانه خودروساز ایتالیایی به کارگران خود پیشنهاد خرید خدمت و بازنشستگی زودهنگام یا انتقال‌شان به دیگر تولیدی‌ها با مزد کمتر را کرده‌اند که باعث خشم کارگران شده است. 

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند تا زمان تسلیم شرکت‌های چندملیتی خودروساز از پا نخواهند نشست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز