خبرگزاری کار ایران

نامه ده هزار بازنشسته آموزش و پرورش به رئیس مجلس برای پیگیری اجرای طرح همسان سازی

نامه ده هزار بازنشسته آموزش و پرورش به رئیس مجلس برای پیگیری اجرای طرح همسان سازی
کد خبر : ۱۵۴۳۶۴۹

درخواست احقاق حق بازنشستگان فرهنگی پس از بهمن ۱۴۰۰ برای اعمال ۹۰ درصد همسان‌سازی قانون برنامه ششم در افزایش ناشی از رتبه‌بندی از طریق این نامه پیشنهاد شده است.

به گزارش ایلنا، جمعی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که از نیروهای آموزش و پرورش هستند، در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) از وی خواستند تا موضوع متناسب‌سازی حقوق این بازنشستگان را پیگیری و در اولویت قرار دهد.

درخواست احقاق حق بازنشستگان فرهنگی پس از بهمن ۱۴۰۰ برای اعمال ۹۰ درصد همسان‌سازی قانون برنامه ششم در افزایش ناشی از رتبه‌بندی از طریق این نامه پیشنهاد شده است.

بیش از ده هزار بازنشسته دستگاه آموزش و پرورش در این نامه که در پلتفرم کارزار منتشر شده است، از محمدباقر قالیباف خواستند تا موضوع همسان‌سازی حقوق آنان را در اولویت پیگیری مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

در این نامه آمده است:

جناب آقای محمدباقر قالیباف
ریاست مجلس شورای اسلامی ایران

احتراما به اطلاع می‌رساند آنچه که در این نامه ارائه می‌شود نه یک نامه اداری و کلیشه‌ای، بلکه بیانگر ظلم و اجحافی است که از سوی برخی مجریان قانون بر جامعه زحمتکش و فرهیخته فرهنگیان بازنشسته، به‌ویژه بازنشستگان از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد، روا داشته شده است.

بیش از ۳۸ ماه است که این عزیزان برای احقاق حق خود تلاش می‌کنند؛ اما علیرغم زحمات شبانه‌روزی نمایندگان این قشر مظلوم در کمیته فنی، متاسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. لذا با توجه به سابقه آشنایی که با حضرت‌عالی داریم، و ما افتخار داشته‌ایم که در دفاع مقدس تحت زعامت و فرماندهی شما به مقابله با دشمن بعثی بپردازیم، می‌دانیم که شما مرد میدان عمل هستید.

به‌عنوان نماینده این مردم، از شما خواستاریم که حق این گروه مظلوم و منطقی جامعه را با قدرت کلام و اراده و اختیارات قانونی از مسئولینی که تنها به حفظ منافع خود می‌اندیشند، بگیرید.

۱. طبق قانون همسان‌سازی شماره ۱۸۶۲۴ مورخ یکم مهر سال ۱۳۹۹ قانون برنامه ششم توسعه، کلیه بازنشستگان از آن تاریخ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ مشمول همسان‌سازی ۹۰ درصدی با شاغلان همتراز خود می‌باشند.

۲. بر اساس مفاد این قانون، عزیزان معلم که مشمول قانون رتبه‌بندی شده و بازنشسته گردیده‌اند، می‌بایست حقوق ناشی از افزایش رتبه‌بندی خویش را بر مبنای همسان‌سازی ۹۰ درصدی با شاغلان همتراز خود دریافت می‌کردند. متأسفانه، سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی کشوری از این مسئولیت شانه خالی کرده و تاکنون، پس از گذشت ۳۸ ماه، هیچ اقدام مثمر ثمری انجام نداده‌اند.

۳. در حوزه بیمه تکمیلی، علیرغم اینکه بازنشستگان از نیازمندترین اقشار جامعه به پوشش بیمه تکمیلی و خدمات رایگان درمانی هستند، متاسفانه در این خصوص نیز اقدام جامعی انجام نشده است. بنابراین، از آنجا که صبر ما بازنشستگان به انتها رسیده است، از شما سرور گرامی، برادر و نماینده محترم تقاضا داریم که همگام با ما بازنشستگان و در حمایت از ما، برای احقاق حقوق از دست رفته ما تلاش و مجاهدت فرمایید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز