خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران معدن طزره مقابل ساختمان استانداری سمنان

تجمع کارگران معدن طزره مقابل ساختمان استانداری سمنان
کد خبر : ۱۵۳۵۳۱۳

صبح امروز گروهی از کارگران معدن زغال سنگ طزره برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان استانداری سمنان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در معدن زغال سنگ طبس می‌گویند: جمعی از کارگران شرکتی شاغل در معدن زغال سنگ طزره که به صورت پیمانکاری تحت مسئولیت «شرکت ذغال سنگ البرز شرقی» مشغول کارند، با حضور در مقابل ساختمان استانداری خواستار پیگیری وضعیت مطالبات خود شدند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: طی روزهای گذشته کارگران شرکتی معدن زغال سنگ طزره برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود در محوطه معدن دست به اعتراض صنفی زده بودند که در نتیجه بی‌تفاوتی مسئولان، کارگران تصمیم گرفتند برای انتقال مشکلاتشان به مسئولان بالادستی مقابل ساختمان استانداری تجمع کنند.

او با بیان اینکه در اجتماع امروز کارگران موفق شدند مشکلات خود را با برخی مسئولان استانداری در میان بگذارند، افزود: حدودا هزار نفریم که به صورت شرکتی در معادن طزره مشغول هستیم، می‌خواهیم با حذف پیمانکار وضعیت شغلی ومعیشتی ما کارگران بهبود پیدا کند.

یکی دیگر از کارگران با انتقاد از اینکه در نتیجه حضور پیمانکاران، هر ماه بخشی از مطالباتمان پرداخت نمی‌شود و این موضوع ما را در شرایط بد مالی قرار داده است، گفت: در مجموعه معادن زغال سنگ طزره سالهاست شمار زیادی کارگر تحت مسئولیت چند شرکت واسطه‌ای مشغول کار هستند، شرکت‌هایی که نظارت چندانی بر کار آن‌ها در معادن نیست و امنیت شغلی، جانی و معیشتی کارگران را تامین نمی‌کنند.

او گفت: میزان دریافتی و ساعات کار کارگرانی که در کارگاه‌های دولتی کار می‌کنند به نسبت کارگران بخش خصوصی و نیروهایی که زیر نظر پیمانکاران هستند، بسیار متفاوت است.

او گفت: کارگران خواهان حذف پیمانکاران و بستن قرارداد مستقیم هستند؛ چراکه پیمانکاران دستمزد آن‌ها را متناسب با قراردادهای خود با کارفرمایان معادن، پرداخت نمی‌کنند و سر و ته آن را می‌زنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز