خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران معدن زغالسنگ طزره

ادامه اعتراض کارگران معدن زغالسنگ طزره
کد خبر : ۱۵۳۴۳۳۸

منابع خبری ایلنا در شرکت ذغال سنگ طزره از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این واحد خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری کارگری در معدن زغالسنگ طزره از معادن زیر مجموعه شرکت ذغالسنگ البرز شرقی از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این واحد معدنی خبر می‌دهند.

این کارگران که تعداد آن‌ها تا حدود هزار و ۴۰۰ نفر برآورد شده است، می‌گویند: امروز اعتراض صنفی کارگران پیمانکاری و قراردادی با همراهی سایر کارگران و کارکنان شاغل در معدن طزره گسترده‌تر شده است.

به گفته یکی از کارگران، اعتراضات کارگری در حالی از روز دوشنبه (دوم مهر) ادامه دارد که پیش از این کارگران قراردادی و پیمانکاری برای وصول مطالبات خود دست به اعتراض صنفی زده بودند اما نتیجه‌ای در بر نداشته است.

کارگران معترض در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کارگران در اجتماع امروز خود بر حذف پیمانکاران تاکید کردند، افزودند: در معدن زغالسنگ طزره تاحدود هزار کارگر به صورت قراردادی مشغول کارند که از شرایط کار با پیمانکاران رضایت ندارند.

کارگران معدن زغالسنگ طزره در ادامه درباره سایر مطالبات خود گفتند: از دیگر خواسته‌های اصلی ما «افزایش حقوق حداقلی برای بهبود وضعیت معیشتی‌کارگران»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «رفع مشکلات بازنشستگی با درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست»، «تامین امنیت شغلی کارگران» و «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران» است که تاکنون اهمیتی از سوی مسئولان به این حقوق قانونی داده نشده است.

کارگران گفتند: بیشتر نارضایتی ما به این جهت است که شرکت البرز شرقی سالهاست با پیمانکارانی تمدید قرارداد می‌کند که سابقه خوبی در لحاظ کردن ایمنی کار کارگران و مهیا کردن مطالبات کارگران ندارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز