خبرگزاری کار ایران

استقبال «ILO» از تمرکز اجلاس سران سازمان ملل متحد بر عدالت اجتماعی و کار شایسته

استقبال «ILO» از تمرکز اجلاس سران سازمان ملل متحد بر عدالت اجتماعی و کار شایسته
کد خبر : ۱۵۳۳۶۰۳

سازمان جهانی کار و دبیرکل آن از تاکید کشورها در اجلاس سالانه سران سازمان ملل متحد بر موضوع کار شایسته و عدالت اجتماعی تقدیر کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از ILO، دبیرکل سازمان جهانی کار (ILO) از مباحث و نتیجه اجلاس سران سازمان ملل متحد استقبال کرد. 

وی می‌گوید: تمرکز سران عضو سازمان ملل متحد بر نقش محوری عدالت اجتماعی و کار شایسته در مقابله با چالش‌های جهانی و شکل دادن به آینده‌ای پایدار رویدادی مثبت است. برخی از مقامات دولت‌ها در سخنرانی خود به صراحت از اهمیت ترویج کار شایسته و گسترش عدالت و برابری به ویژه در بازار کار جهانی تاکید کردند.

این اجلاس که با موضوع راه حل‌های چندجانبه برای فردای بهتر برگزار شد، با تصویب یک پیمان جامع برای آینده پایان یافت. این پیمان شامل ۵۶ اقدام مشخص برای رسیدگی به مسائل مهم جهانی و احیای چندجانبه گرایی است. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO، تمرکز اجلاس بر عدالت اجتماعی را ستود و گفت: «عدالت اجتماعی از طریق کار شایسته باید سنگ بنای یک سیستم مدرن چندجانبه باشد. نتایج اجلاس سران شالوده محکمی برای یک ساختار حکمرانی جهانی عادلانه و فراگیر فراهم می‌کند که اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را همسو می‌کند.» 

هدف پیمان آینده تقویت چندجانبه گرایی و تغییر حکومت جهانی به گونه‌ای است که آن‌ها را برای رویارویی با چالش‌های فعلی و آینده مناسب سازد. این سازمان متعهد به تسریع پیشرفت در دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار، تقویت اقدامات اقلیمی، اصلاح شورای امنیت سازمان ملل، پیشبرد تلاش‌های خلع سلاح، ترویج استفاده مسئولانه از فناوری‌های جدید، توانمندسازی جوانان و اصلاح ساختار مالی بین‌المللی است. 

در اجلاس سران که در ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر در مقر سازمان ملل برگزار شد، رهبران همچنین اعلامیه‌ای مهم در مورد نسل‌های آینده را تصویب کردند و متعهد شدند که رفاه نسل‌های آینده را با پیشبرد توسعه پایدار، صلح و برابری در اولویت قرار دهند. 

این اجلاس همچنین در حوزه فناوری‌های دیجیتال مصوبه‌ای دیگر را به همراه داشته و بر برابری فرصت در دسترسی به فناوری‌های نوین دیجیتال و هوش مصنوعی برای همه کشورها به منظور توسعه بازار کار و توسعه اقتصادی تاکید کرد. 

کارزار ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی ILO، نمونه‌ای از تعهد به همکاری چندجانبه است. این ائتلاف مبتکرانه با نزدیک به ۳۰۰ شریک اجتماعی که شامل دولت ها، سازمان‌های بین المللی، بانک‌های توسعه‌محور، دانشگاه‌ها، تشکلات کارگری و کارفرمایی، طیف گسترده‌ای از سهامداران و موسسات مردم نهاد است، برای رسیدگی به مسائل جهانی حوزه کار و پیشبرد کار شایسته تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز