خبرگزاری کار ایران

ارائه بسته آموزشی ILO به کارگران خودروساز تایلندی برای تقویت توان چانه‌زنی

ارائه بسته آموزشی ILO به کارگران خودروساز تایلندی برای تقویت توان چانه‌زنی
کد خبر : ۱۵۲۸۲۹۴

بسته آموزشی جدیدی در چهارچوب کارگاه‌ها که توسط سازمان جهانی کار (ILO) ایجاد شده است، به شرکت‌های زنجیره تامین خودرو تایلند کمک می‌کند تا گفتگوی اجتماعی را در فضاهای درون شرکتی خود درک کرده و به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار (ILO)، این سازمان با ارائه یک بسته آموزشی و ترویجی برای کارگران صنعت خودروسازی و مونتاژ خودروی تایلند، تلاش کرد تا توان چانه‌زنی و مذاکره مزدی این بخش از کارگران شرق آسیا را به‌صورت آزمایشی ارتقا دهد. 

بسته آموزشی جدیدی در چهارچوب کارگاه‌ها که توسط سازمان جهانی کار (ILO) ایجاد شده است، به شرکت‌های زنجیره تامین خودرو تایلند کمک می‌کند تا گفتگوی اجتماعی را در فضاهای درون شرکتی خود درک کرده و به کار بگیرند و رفتار اقتصادی و صنفی مسئولانه‌ای را در این بخش داشته باشند. 

گفتگوی اجتماعی سه جانبه و چانه‌زنی توسط سازمان جهانی کار به گونه‌ای تعریف شده که شامل انواع مذاکره، مشاوره یا تبادل اطلاعات بین یا بین نمایندگان هر سه ضلع دولت، کارفرمایان و کارگران می‌شود. 

گزارش اخیر ILO نشان داد که گفتگوی اجتماعی و نمایندگی در بخش صنعت نیازمند تقویت است و این به رفع کسری‌های شغلی مناسب از جمله تبعیض، زمان کار بیش از حد، و فقدان رشد در معیشت کارگری کمک می‌کند. 

در چهارچوب ارائه این بسته آموزشی، ۷۰ نماینده از دولت، انجمن‌های کارفرمایان، اتحادیه‌های کارگری و شرکت‌ها از سراسر زنجیره تامین خودروسازی تایلند در دوره آموزشی ILO در بانکوک طی تاریخ ۹ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ شرکت کردند تا نحوه استفاده از چانه‌زنی را یاد بگیرند. 

تایلند در میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیشروی صنعت مونتاژ خودرو در جهان قرار دارد. این بخش شامل شرکت‌های بزرگ چند ملیتی و همچنین یک زنجیره تامین قابل توجه متشکل از تامین کنندگان قطعات است. تقریباً بیش از ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی تایلند را تولید قطعات خودرو و مونتاژ تشکیل می‌دهد و نزدیک به یک میلیون کارگر این کشور به این حوزه اختصاص یافته است؛ کارگرانی که در بسیاری از موارد برای چانه‌زنی برای دفاع از حقوق خود ناتوان هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز