خبرگزاری کار ایران

وزیر کار:

امکان تجمیع سرمایه‌های محدود در قالب تعاونی‌ را فراهم می‌کنیم

امکان تجمیع سرمایه‌های محدود در قالب تعاونی‌ را فراهم می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۲۷۷۵۴

میدری گفت: در وزارت تعاون باید در جهت انجام وظایفی که قانون برای ما به صراحت ذکر کرده حرکت کنیم. نظارت‌ها را صحیح، بدون مداخله و شفاف انجام دهیم و امکان تجمیع سرمایه‌های محدود مردمی را فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر کشور که بعد از ظهر روز ۱۹ شهریور با حضور رئیس جمهور «مسعود پزشکیان»، در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد از تلاش‌های «مرتضی فرهادی» پژوهشگر، محقق حوزه تعاون و استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی در تقویت فرهنگ تعاون تقدیر کرد.

وی اشاره کرد: استاد فرهادی توسعه را مهم‌ترین مسأله ایران امروز می‌داند و توجه به فرهنگ ملی برای خلق یک نظریه بومی مرتبط با توسعه ایرانی را ضروری دانسته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دکتر مرتضی فرهادی در زمانه‌ای که بسیاری از پژوهشگران درست یا نادرست، راه پیشرفت ایران را در الگوبرداری و تقلید از غرب میدانستند، از تقابل با فرهنگ بومی و سنتی انتقاد می‌کرد افزود: فرهادی بر این باور است که همه پژوهشگران باید نخست به زادگاه خود عشق بورزند.

میدری، توجه سیاستگذاران حوزه اقتصاد مردمی به راهکار‌های استاد فرهادی را مهم عنوان کرد و ادامه داد: روح تعاون در نظام اسلامی باید تقویت شود.

وی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی که دولت را موظف کرده روح برادری اسلامی و تعاون را بین همه مردم گسترش دهد و زمینه‌ساز آن باشد، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اقتصاد ما که خلأ دولت و بخش خصوصی را پر می‌کند تعاونی است‌. دولت به تنهایی قادر به تنظیم روابط بین تعاونی‌ها نبوده و هر زمان انسان‌ها کنار یکدیگر هستند، باید سیستم حقوقی، کارآمدی حل اختلافات بین آن‌ها به طور شفاف را داشته باشد.

میدری با بیان به شکایات مردم به سرعت رسیدگی کند و اجازه سوء استفاده از اموال عمومی را ندهد، گفت: تقویت اقتصاد تعاونی به گسترش مشارکت مردمی و تنظیم مداخله دولت در اقتصاد کمک می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از ناتوانی ایجاد این نوع ارتباطات در بخش تعاون افزود: در بسیاری از موارد افرادی که حداقل سرمایه خود را در یک تعاونی کنار هم گذاشتند، زیان دیدند و خسارات بزرگی را تحمل کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز