خبرگزاری کار ایران

مشکل معوقات مزدی و بیمه‌ای شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا حل نشد

مشکل معوقات مزدی و بیمه‌ای شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا حل نشد
کد خبر : ۱۵۲۶۴۷۹

کارگران پیمانکاری شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر هنوز ۳ماه حقوق معوقه و چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده دارند.

جمعی از کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم دریافت حقوق خود به مدت سه ماه خبر دادند.

این کارگران که چندین ماه حق بیمه پرداخت نشده دارند، گفتند: علارغم وعده بسیار مسئولان هنوز بخشی از حقوق فروردین، سنوات، پاداش، حق مرخصی و همچنین مزایای کمک معیشتی سال گذشته و جاری به همراه مابه‌التفاوت هزینه غذا و…  کارگران پرداخت نشده است.

به گفته‌ی یکی از کارگران، شرکت صدرا به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی سختی قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر معوقات مزدی، بیمه تامین اجتماعی کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با مشکلاتی روبرو است. آن‌ها در دریافت هزینه‌های درمان بیمه تکمیلی خود از شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد با مشکل روبرو هستند.

این کارگر گفت: به دلیل ناکارآمد بودن خدمات ارائه شده توسط بیمه پایه تامین اجتماعی، ما کارگران هر ماه مبالغ قابل توجهی را را بابت بیمه تکمیلی هزینه می‌کنیم و با وجود آنکه کارفرما هزینه بیمه تکمیلی ماهانه را از حساب کارگران کسر می‌کند اما هنوز ارائه خدمات به درستی انجام نمی‌شود.

این کارگر شرکت صدرا در تشریح مشکلات بیمه تامین اجتماعی خود و همکارانش گفت: اداره تامین اجتماعی بوشهر به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای شرکت صدرا به تامین اجتماعی هر چند وقت یکبار از تمدید اعتبار درمانی کارگرانی که نیازوژمند خدمات هستند، خودداری می‌کند.

به گفته وی؛ اداره تامین اجتماعی با عدم تمدید بیمه کارگران می‌خواهد به طلبهای مالی خود از کارفرمای شرکت صدرا برسد. درو اقع این عمل اداره تامین اجتماعی بوشهرخلاف قانون است چراکه این کارگران بین ۱۰ تا۱۵ سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند.

این کارگر گفت: در حال حاضر همکاران منتظر هستند که کارفرما معوقات مزدی و بیمه‌ای آن‌ها را بپردازد تا بخشی از مشکلات‌مان برطرف شود.

این کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت نزدیک به ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم شاغل درشرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات ما کارگران با حداقل دریافتی بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز