خبرگزاری کار ایران

۱۸ سال انتظارِ بازنشستگان/ «شوش» بیمارستان ملکیِ تامین اجتماعی ندارد

۱۸ سال انتظارِ بازنشستگان/ «شوش» بیمارستان ملکیِ تامین اجتماعی ندارد
کد خبر : ۱۵۲۵۹۲۶

شوش ۱۸ سال پیش با دارا بودن ۱۳۲ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی حایز شرایط لازم برای تاسیس یک بیمارستان ملکی شد اما کارها خوب پیش نرفت.

«فریدون نیکوفرد» فعال صنفی بازنشستگان شوش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با مطالبات مستمری بگیران تامین اجتماعی این شهر گفت: ما در هفته‌های اخیر به تمام مسئولان شهر از جمله نماینده شوش در مجلس مراجعه کردیم؛ متاسفانه شهرستان شوش با بیش از ۱۴۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی، هنوز بیمارستان ملکی ندارد.

به گفته نیکوفرد، شوش ۱۸ سال پیش با دارا بودن ۱۳۲ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی حایز شرایط لازم برای تاسیس یک بیمارستان ملکی شد اما کارها خوب پیش نرفت.

این فعال صنفی افزود: در آن زمان، امتیاز بیمارستان ملکی به شهرستان شوش داده شد؛ تابلوی بیمارستان را نصب کردند و کلنگ هم به زمین زده شده اما متاسفانه به دلیل سهل انگاری مسئولان تامین اجتماعی شوش و نمایندگان این شهر در مجلس، زمین مورد نیاز به این بیمارستان اختصاص نیافت و تامین اجتماعی امتیاز این مرکز درمانی را لغو کرد.

نیکوفرد با تاکید براینکه «حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت شوش تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند اما از بیمارستان ملکی خبری نیست» اضافه کرد: چرا مسئولان شهر به مسئله‌ای با این سطح از اهمیت توجه نمی‌کنند.

او تصریح کرد: نامه‌ای که برای اختصاص مجدد امتیاز بیمارستان باید به مدیریت سازمان داده می‌شد، نزد هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان تامین اجتماعی در تهران مانده است؛ ما مدت‌ها پیش امضا جمع کردیم و تامین اجتماعی شوش درخواست را به تهران فرستاد؛ اما نامه امتیاز مجدد در سازمان تامین اجتماعی معطل مانده است و به نظر می‌رسد در این زمینه سهل انگاری صورت گرفته است.

این بازنشسته در پایان تاکید کرد: برخورداری از مرکز درمانی ملکی، یک حق طبیعی مستمری بگیران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است؛ سلب این حق از بیش از ۱۴۵ هزار نفر هیچ توجیهی ندارد؛ امیدواریم به زودی امتیاز تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی را به این شهر کارگری بدهند و بیمه شدگان بتوانند از خدمات درمانی رایگان براساس قانون بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز