کسب رتبه اول سازمان تامین اجتماعی در ارزیابی خدمات الکترونیک وزارت ارتباطات میان دستگاهها
دامون خدابنده گفت: سازمان تامین اجتماعی در شاخص «دولت یکپارچه» رتبه نخست را در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی دوره دهم به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایلنا، سازمان تأمیناجتماعی در دور دهم ارزیابی پایش کیفیت خدمات الکترونیک که هرساله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام میشود، در شاخص «دولت یکپارچه» در میان ۱۶۲ دستگاه اجرایی مورد بررسی، رتبه اول را به خود اختصاص داد.
دامون خدابنده (رئیس مرکز فناوری اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی) با اشاره به پیشگامی این سازمان در بهرهگیری از ظرفیت فناوریهای نوین برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مخاطبان گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که از زیرمجموعههای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، موظف است هر سال بهصورت مستمر کیفیت وبگاهها و خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی کشور را ارزیابی کند که این ارزیابی در چهار شاخص «دولت یکپارچه»، «دولت کاربر محور»، «دولت شفاف» و «دولت مشارکتی» انجام میشود.
وی افزود: در دوره دهم این ارزیابی، الکترونیکی شدن ۱۰۰ درصد خدمات و سهولت استفاده الکترونیکی خدمات از سوی مخاطبان، اهتمام سازمان تأمین اجتماعی به شفافیت و وجود سامانه پاسخگویی مردمی ۱۴۲۰ که بهصورت اتوماتیک با اولویتبندی درخواستها به پاسخگویی به شهروندان میپردازد، بهعنوان نقاط قوت سازمان تأمیناجتماعی معرفی شده و براساس ارزیابی انجام شده که با تأسی از الگوهای ارزیابی بینالمللی مورد تأیید سازمان ملل متحد انجام شده، این سازمان در شاخص «دولت یکپارچه» رتبه نخست را در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی دوره دهم به خود اختصاص داده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی همچنین ادامه داد: در دوره دهم این ارزیابی، سازمان تأمیناجتماعی همچنین در شاخص دولت کاربر محور، رتبه چهارم، در شاخص دولت شفاف رتبه پنجم و در مجموع شاخصهای ارزیابی، رتبه ششم را در بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی کسب کرده است.
خدابنده با اشاره به این که سازمان تأمین اجتماعی در مجموع شاخصهای ارزیابی در بین ستاد و دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رتبه اول را در کیفیت خدمات الکترونیکی کسب کرده است، تاکید کرد: نتایج کسب شده سازمان تأمین اجتماعی در دوره دهم این ارزیابی نسبت به دوره قبل پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری داشته و جایگاه سازمان در مجموع شاخصهای ارزیابی، نسبت به دوره قبل ۲۰ رتبه ارتقاء یافته است و تلاش داریم تا با توسعه خدمات غیرحضوری، ارائه خدمت به ذینفعان سازمان را ارتقاء دهیم.