خبرگزاری کار ایران

صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد:

نشست مشورتی بخشداران خراسان درباره بیمه اجتماعی روستاییان

نشست مشورتی بخشداران خراسان درباره بیمه اجتماعی روستاییان
کد خبر : ۱۵۲۰۴۹۸

روستائیان و عشایر خراسان جنوبی، نشست مشورتی بخشداران استان با حضور حسین هاشمی، مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی و علیرضا اسدی، مدیر صندوق استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست مشورتی بخشداران استان با حضور حسین هاشمی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی و علیرضا اسدی، مدیر صندوق استان برگزار شد. 

 روستائیان و عشایر خراسان جنوبی، نشست مشورتی بخشداران استان با حضور حسین هاشمی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی و علیرضا اسدی، مدیر صندوق استان برگزار شد. 

علیرضا اسدی ضمن تشریح اهمیت بیمه اجتماعی برای روستائیان گفت: تاکنون ۶۰هزار ۱۷۱ نفر نزد صندوق بیمه شدند که ۳۷ درصد جامعه هدف را تشکیل می‌دهد و از این تعداد ۶هزاز و ۵۳نفر مستمری بگیر شده‌اند. 

وی با اشاره به طرح رایگان پوشش بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر روستایی بیان داشت: خراسان جنوبی از لحاظ درصد جذب سمیه تخصیصی ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت بر اساس ارزیابی صورت گرفته رتبه اول را کسب کرده است و از بخشداران خواست تا در اطلاع‌رسانی به مشمولین طرح برای رسیدن پوشش صددرصدی یاور صندوق باشند. 

مدیر صندوق استان ضمن قدردانی از بخشداران و دفتر امور روستایی در برگزاری همایش‌های دهیاران و توجه به پوشش بیمه‌ای روستائیان افزود: بیمه شدگان این صندوق از کمک دوبرابری دولت برخودار هستند، هدف ما پوشش صددرصدی بیمه‌های اجتماعی دربین جامعه هدف است و اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و اعتمادسازی برنامه صندوق برای رسیدن به این هدف است. 

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه‌های که در توسعه یک جامعه اثر گذار است پوشش بیمه اجتماعی افراد جامعه است، آنچه که باعث تحقق عدالت اجتماعی می‌شود بیمه‌های اجتماعی است و بخشداران بایستی با تلاش مضاعف باعث ارتقاء ضریب نفوذ بیمه‌ای در بین روستائیان شوند. 

حسین هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه روستاها و بهبود کیفیت زندگی روستائیان گفت: از تمام ظرفیت‌ها مانند فضای مجازی، رسانه، بسیج عشایری، همایش دهیاران، روحانیون محل، ائمه جمعه و جماعت و غیره برای اطلاع‌رسانی استفاده شود و مزایای صندوق برای مردم شرح داده شود. 

بخشداران استان هم بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های روستایی تأکید داشتند و گسترش پوشش بیمه اجتماعی، به عنوان یکی از راهکارهای تأمین امنیت اجتماعی و اقتصادی روستائیان را لازم دانستند. 

در پایان نشست از سه نفر از بخشداران فعال در طرح بیمه مادران تقدیر گردید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز