خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به شورای راهبردی رئیس‌جمهور مطرح شد؛

مطلع باشید که رانتخواران و فرصت‌طلبان بیش از شما در گزینش فردی برای وزارت کار تجربه دارند

مطلع باشید که رانتخواران و فرصت‌طلبان بیش از شما در گزینش فردی برای وزارت کار تجربه دارند
کد خبر : ۱۵۱۵۳۸۷

بدانید و مطلع باشید که رانتخواران و فرصت‌طلبان تجربه‌ای به مراتب بیشتر از شما و تیم ارزیاب‌تان در گزینش فرد مورد نظر برای این وزارتخانه دارند که امید است امروز حواس‌ها نسبت به اینگونه افراد که در طمع بازگشت به شستا و سایر صندوق‌های این وزارتخانه در حال دست و پا زدن در اطراف‌تان هستند، باشد، که فردا دیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرا…دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگر، رئیس هئیت مدیره کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان و نایب رئیس کانونعالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور و معاونت ستاد مرکزی و رئیس کمیته کارگری وبازنشستگان دکتر پزشکیان در مازندران) در نامه‌ای به شورای راهبری انتخاب وزیران کابینه رئیس‌جمهور، خواستار توجه ویژه این شورا به انتخاب وزیری از جنس کارگران برای تصدی پست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شد.

در این نامه آمده است:

با عرض سلام

احتراما" به حضور معروض می‌داریم:

۱- این چندمین نامه از مازندران و البته از قبل، بی‌شمار نامه‌های رسیده از سراسر کشور در خصوص ضرورت توجه به درخواست‌های جامعه بزرگ کارگری و بازنشستگان کشور در تعیین وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی می‌باشد که به حضور ارائه می‌شود.

۲- اداره صحیح و منطقی وزارتخانه بزرگی چون تعاون، کار ورفاه اجتماعی که شامل بیش از حداقل ۵ وزارتخانه می‌باشد، بویژه با مدنظر قرار دادن شعار‌ها و عقیده ابراز شده از سوی ریاست محترم جمهور منتخب که گردن خود را بر اجرای آن به ضمانت گذاشته‌اند. ضرورت تغییرات در اصل و معیارهای دخالت و بکارگیری افراد در رده‌های مسئولیتهای سازمانی و لزوم بکارگیری افراد مجرب و شجاع در اجرای قانون و در عین اطلاع و تجربه و عالم بودن به زوایای پنهان و آشکار نقاط قابل نفوذ جهت مانع شدن افراد رانتخوار و ذی نفوذ در به استحاله کشاندن قانون و اجرای بد آن را دوچندان نموده است.

۳_ قطعا مستحضرید که قانون کار و ایضا"قوانین تعاون، تامین اجتماعی، بهزیستی و آموزش فنی حرفه‌ای و غیره از رسالت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ازجهت مهار سلطه پول و سرمایه و تنظیم روابط کار همچنین ایجاد تناسب بین خدمات ارائه شده از حقوق بیت المال اعم از خدمات زیرساختی و تسهیلات ارزان قیمت و غیره به صاحب سرمایه کارگاه‌ها با حقوق سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، باعث ضرورت تصویب چنین قوانین حمایتی گردید. ولی چه فایده با این قوانین خوب، وجود رانت و سلطه سیاسی و قدرت، افرادی ذی نفود به هنگامه انتخاب مردی شجاع، مطلع از امور به صورت حتی جزیی از قوانین مربوطه، مانع این انتخاب درست و صحیح در گزینش برای سمت وزیر مربوطه می‌شوند.که صدافسوس از این وضع ویرانگر!

۴-مزید اطلاع نه، بلکه توجه به اعضای شورای راهبری قابل ذکر است، که اسامی انتشار یافته از بررسی‌های‌تان برای تصدی پست وزارتخانه تعاون، کار ورفاه اجتماعی، بیم تکرار آن قصه بر غصه گذشته را دل جمعیت بزرگ مرتبط با حوزه این وزارتخانه بزرگ که بالغ بر ۴۵میلیون نفر را شامل می‌شود و آثار آن در سیل نامه‌های واصله از نمایندگان قانونی تشکلات صنفی و کارخانجات و کانون‌های بازنشستگی سطح کشور نمایان هست. لذا تاسف‌بار است که به این زودی موجبات سلب اعتماد از بهترین انتخاب این جامعه بزرگ یعنی انتخاب جناب دکتر پزشکیان به دست شما به واسطه انتشار این اخبار درز کرده از جمع‌تان به بیرون، در حال عملیاتی شدن است.

۵- گفتیم و می‌گوییم و بر این اعتقاد خود راست قامت و برگشت ناپذیر خواهیم بود و آن را خط قرمز خود در ادامه تعامل با دولت منتخب خود می‌دانیم که نگذارید همچنان و بی‌جهت و صرفا بر اساس نفود افرادی رانتخواه و سلطه‌جو دست‌مان را در اداره وزارتخانه‌ای که اولا برای حمایت از جامعه بزرگ و حیات بخش کارو کارگران احداث شد و ثانیا سرمایه شخصی‌مان در آن وزارتخانه (سازمان تأمین اجتماعی) که به شدت ناشی از گزینش‌های بد و بدخواهانه مورد تهدید قرار گرفته است، از حضور نماینده قانونی‌مان در اداره آن محروم بماند. و این چالش بزرگ برای هر دولتی است که بخواهد بی‌اعتنا از کنار این خواست مهم بگذرد. به همین دلیل بود که این بار با عزمی جزم با حضوری محکم، کارگران و بازنشستگان در انتخابات چهاردهمین رئیس‌جمهور به میدان آمده و با قانع شدن به وعده‌های دکتر پزشکیان به او اعتماد و اقبال نشان داده و چنین حماسه‌ای بزرگ را برای احقاق حق برپا و پایداری پرچم مقدس ایران اسلامی و بازگردانندن اعتماد و امید به دل جامعه را رقم زدن.

لذا انتخاب و معرفی جناب دکتر حاج علیرضا محجوب را که سابقه علمی و تجربی و بین‌المللی او در موضوع وزارتخانه تعاون، کار ورفاه اجتماعی در تراز سن افرادی است که اکنون شما درحال بررسی سوابق آنان هستید به شما معرفی نمودیم و بدانید و مطلع باشید که رانتخواران و فرصت‌طلبان تجربه‌ای به مراتب بیشتر از شما و تیم ارزیاب‌تان در گزینش فرد مورد نظر برای این وزارتخانه دارند که امید است امروز حواس‌ها نسبت به اینگونه افراد که در طمع بازگشت به شستا و سایر صندوق‌های این وزارتخانه در حال دست و پا زدن در اطراف‌تان هستند، باشد، که فردا دیر خواهد بود.

ومن ا…التوفیق

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز