خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شستا در نشست خبری اعلام کرد:

الان زمان خرید سهام است نه فروش آن/ سهامداران دچار اشتباه اقتصادی نشوند/ برای افزایش سوددهی، ده‌ها شرکت را منحل و ادغام می‌کنیم

الان زمان خرید سهام است نه فروش آن/ سهامداران دچار اشتباه اقتصادی نشوند/ برای افزایش سوددهی، ده‌ها شرکت را منحل و ادغام می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۱۳۷۱۸

مدیر عامل شستا گفت: پس از ترور شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و موضع‌گیری‌ها پس از آن، بورس دچار برخی التهابات شد که تغییر تابلوی بورس متفاوت از ارزش و شرایط شرکت‌های فعال روی تابلو است و امیدواریم سهامداران تحت فضای سیاسی موجود دچار اشتباه اقتصادی نشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مدیرعامل شرکت‌ سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با حضور عارف نوروزی مدیرعامل و سایر معاونین این مجموعه بعدازظهر امروز در ساختمان مرکزی شستا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عارف نوروزی (مدیرعامل شستا) اظهار کرد: شستا تشکیلاتی است که بیش از ۱۰ درصد کل بازار سرمایه ایران را تشکیل داده است. پس از وقوع برخی تحولات موقتا بورس دچار ریزش شد اما برخی به اشتباه سهام خود را فروختند، این درحالی است که اکنون وقت و زمان خرید سهام شرکت‌های زیر مجموعه است و تصمیم به فروش اکنون به نفع سرمایه‌گذاران نیست.

وی افزود: ما برنامه ریزی سنگینی را برای افزایش بهره وری و تامین سود سهامداران کردیم که اگر مردم این برنامه‌ریزی‌ها را بدانند، در تصمیم‌گیری های ایشان در سرمایه‌گذاری‌ های آتی موثر خواهد بود.
نوروزی تاکید کرد: شرکت نفت خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی خاورمیانه است و ظرفیت تولید بالایی دارد. وزن بازار سرمایه ایران به میانجی این شرکت بالا رفته و مهمترین حلقه هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تاپیکو در شستا است.
مدیر عامل شستا تصریح کرد: پس از ترور شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و موضع‌گیری‌ها پس از آن، بورس دچار برخی التهابات شد که تغییر تابلوی بورس متفاوت از ارزش و شرایط شرکت‌های فعال روی تابلو است و امیدواریم سهامداران تحت فضای سیاسی موجود دچار اشتباه اقتصادی نشوند.
وی گفت: درآمد سال ۱۴۰۲ ما ۲۷۹ همت بود که قرار است امسال به ۵۰۹ هزار میلیارد تومان که حدود ۱۰۴ درصد رشد درآمد را نشان می‌دهد. درآمد ارزی ما در سال گذشته ۱.۸ میلیارد دلار بوده که امسال در پایان ۱۴۰۳ به ۲.۸ میلیارد دلار می‌رسد. یکی از دلایل افزایش درآمد ۴۱ همت سرمایه‌گذاری جدید است که اکنون با ۲۸۵ درصد رشد نزدیک ۱۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید داشتیم. 
نوروزی تاکید کرد: ۴۷ شرکت در سال گذشته افزایش سرمایه داشتند که امسال به ۸۷ شرکت مشمول رسیده است. امسال ۷۰ درصد سود شرکت‌ها به سرمایه گذاری مجدد باید اختصاص یابد تا ساختار مالی و عملیاتی شرکت‌ها اصلاح شود. ما نه تنها افزایش جذب نیرو نداشتیم بلکه برای کاهش هزینه، کاهش جذب و عدم جذب به جای بازنشستگان هم داشتیم تا هزینه‌ها کنترل شود. 
وی درباره شفافیت در شستا گفت: ما با ۱۱۴ همت سرمایه گذاری پروژه‌ای داشتیم که این به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان پروژه رسیده است. در این شرایط شفافیت بسیار مهم است. ۹۲ شرکت ما غیر مدیریتی است که توسط ما مدیریت نمی‌شود. ۷۶ شرکت مدیریتی ما نیز بورسی هستند و باوجود مدیریت توسط شستا اطلاعات شان روی بورس می‌آید. بسیاری از شرکت‌های غیر بورسی مدیریتی ما نیز زیر مجموعه شرکت‌های بورسی هستند و اطلاعات‌شان شفاف است. نتیجه این شفافیت این است که از ۱۷۴ شرکت، ۹۷ درصد شرکت‌ها از نظر گزارش حسابرس کاملا تمیز هستند و حتی توصیه ارشادی و بند الحاقی توسط حسابرس و بازرس نداشتیم. 
مدیرعامل شستا ادامه داد: ما گزارش بسیار کمتری از بازرسان ما درباره تخلفات در سال جاری بدست ما رسیده و اجازه به فعالیت با ابهام به کسی در درون شستا نمی‌دهیم. ما در سال ۱۴۰۳ حاشیه سود عملیاتی مان به ۳۷ درصد از ۳۰ درصد سال گذشته رسیده که افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد. 
نوروزی خاطرنشان کرد: ما ۳۶۰۰ پرونده مفتوح در مراجع قضایی داشتیم که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در این یکسال مختومه شده و ۲۴۰۰ پرونده باقی مانده با کمک دستگاه قضایی قرار است به ما کمک کند. حجم قابل توجهی از کارهای قضایی تاکنون انجام گرفته شده است. درباره مالیات تشخیصی و ابرازی شرکت‌ها نیز موارد اختلافی زیادی با سازمان امور مالیاتی داشتیم که در جریان شفاف سازی با تعامل دو سویه بسیاری از موارد اختلافی را رفع کردیم. برخی پرونده‌ها اگر باعث محکومیت می‌شد، کلیه اموال شستا باید ضبط می‌شد اما تدبیر ما در موارد ارزی ۱۲۰ میلیون دلاری در رایتل و کشتیرانی و سایر موارد، مانع از این ضربه به شستا شد. 
این مدیر اجرایی دولت سیزدهم تاکید کرد: برنامه داریم تا آخر امسال تا ۴۰ دفتر مرکزی پرخرج در تهران جمع شود. ۲۰ دفتر دیگر را نیز تاکنون جمع کردیم و به شهرستان محل کار فرستادیم زیرا هیچ دلیلی برای آنکه در تهران بمانند، وجود نداشت. 
وی خاطرنشان کرد: ما اولین پلنت طلای شستا را افتتاح کردیم و در کردستان و سیستان و بلوچستان تا پایان سال به ۱ تن تولید طلا می‌رسیم و ان شا الله ۱۵ درصد کل تولید طلای کشور را تامین می‌کنیم‌.
نوروزی گفت: سن ناوگان کشتیرانی شستا بالاست و باید به ۱۸ سال برسد و ۳ میلیارد دلار می‌خواهیم در حوزه احیای کشتیرانی و بازسازی سرمایه گذاری کنیم. ۵۷۳ پلاک ثبتی هم داریم که اراضی و ساختمان‌های قابل مولدسازی هستند. ما مشاوران خوبی می‌خواهیم تا با تعامل با ادارات شهرسازی و شهرداری، مولدسازی کنیم‌. ارزش خام این دارایی‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید مولدسازی شوند تا ارزش‌شان بیشتر شود.
وی تاکید کرد: ما کمتر از ۱۰ شرکت زیان‌ده از میان صدها شرکت خود در شستا داریم. ده‌ها شرکت نیز قرار است منحل و ادغام کنیم تا سوددهی ما حداکثر باشد. 
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز