خبرگزاری کار ایران

برنامه راهبردی ده ساله اتحادیه آفریقا برای توسعه اشتغال با همکاری "ILO"

برنامه راهبردی ده ساله اتحادیه آفریقا برای توسعه اشتغال با همکاری "ILO"
کد خبر : ۱۵۱۳۵۰۳

سازمان جهانی کار و کارشناسان اتحادیه اروپا به یاری اتحادیه آفریقا در تنظیم برنامه‌های راهبردی توسعه اشتغال آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، سازمان جهانی کار (ILO) در تصویب راهبرد و برنامه اجرایی توسعه اجتماعی خود در حاشیه پنجمین اجلاس اتحادیه آفریقا حضور داشته و طی آن مصوباتی در حوزه توسعه اجتماعی و اشتغال با توصیه این سازمان امضا شده است.

کارشناسان ILO در بخش نشست کارشناسان پنجمین جلسه کمیته فنی توسعه، کار و اشتغال اتحادیه آفریقا در هفته‌ای که گذشت شرکت کردند.

هدف اصلی این کمیته فنی و تخصصی زیر مجموعه اتحادیه آفریقا، در نظر گرفتن و اتخاذ استراتژی‌ها و اقدامات فوری در سطوح قاره‌ای و منطقه‌ای برای افزایش توسعه اجتماعی، کار و اشتغال بوده است. از جمله راهبردهای مورد بحث، یک استراتژی ۱۰ساله کمیته در حوزه اشتغال است که از حمایت مشاوره‌ای و فنی سازمان جهانی کار نیز برخوردار است.

پیشبرد سه جانبه‌گرایی و ترویج کار شایسته آن هم از طریق ملاحظات حقوقی در کشورهای عضو اتحادیه آفریقا، ازجمله برنامه‌های این کمیته در ذیل اتحادیه آفریقاست. این کشورها با همکاری وزارتخانه‌های کار، تشکل‌های کارفرمایی و اتحادیه‌های کارگری آفریقایی، با توسعه کار شایسته، عدالت اجتماعی و اجرای برنامه‌های اقتصادی اشتغال محور، توسعه اشتغال و کار را در آفریقا هدف‌گیری کردند. در این راستا کارشناسان اتحادیه اروپا برای طراحی یک برنامه و راهبرد ۱۰ ساله، از طریق ILO به وزرای کار کشورهای آفریقایی کمک می‌کنند.

این برنامه پیشنهادی راهبرد ده‌ساله البته پس از تایید و ابلاغ کارشناسان اتحادیه اروپا، به تایید و امضای وزرای کار و امور اجتماعی کشورهای آفریقایی عضو اتحادیه آفریقا نیز خواهد رسید.

کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت‌های شغلی سالم و شایسته، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این روزهای اقتصادهای توسعه نیافته آفریقاست که در این حوزه سازمان جهانی کار سال‌هاست در کنار کمک سایر کشورها، در این موضوع تمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز