خبرگزاری کار ایران

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به زندانیان مهارت می‌آموزد

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به زندانیان مهارت می‌آموزد
کد خبر : ۱۵۱۳۰۳۳

مهرداد عظیمی گفت: با توجه به نقش توانمندسازی زندانیان در اشتغال آن‌ها، لازم است بیش از پیش به توانمند‌سازی در زندان‌ها توجه شود.

به گزارش ایلنا، در هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و به منظور حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توانمندسازی زندانیان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی توافقنامه همکاری امضا کردند.

بنا بر توافقنامه‌ای که به امضای مهرداد عظیمی (رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) و غلامعلی محمدی (رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی) رسید، جامه هدف زندانیان، مددجویان کانون اصلاح و تربیت و متهمان بازداشتی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می‌شود.

از اهداف تنظیم این تفاهم‌نامه، پرورش و هدایت استعداد فکری و فنی زندانیان، مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت متهمان بازداشتی، آموزش گروه هدف به‌منظور توانمندسازی جهت اشتغال آنان پس از آزادی و بازدازندگی از ارتکاب مجدد جرم و اجرای ارزشیابی مهارت و صلاحیت حرفه‌ای آنان است.

بر اساس این تفاهم‌نامه که قرار است به مدت ۳ سال اجرایی شود، بررسی نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل و شایستگی در راستای اولویت‌بندی تدوین و بازنگری استانداردهای شغل و شایستگی، تأمین مربی و اساتید مجرب آموزشی، ارائه خدمات مشاوره شغلی به جامعه هدف، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای، ارزشیابی و سنجش مهارت حرفه ای، صدور گواهینامه مهارت، برگزاری مسابقات ملی مهارت زندانیان آموزش دیده و… توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام خواهد شد و از جمله محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی متعهد به تأمین فضا، تجهیزات، مواد مصرفی و سایر ملزومات آموزشی مطابق استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نیازسنجی آموزشی و شناسایی شغل و شایستگی مورد نیاز گروه هدف، معرفی زندانیان و کارکنان دارای صلاحیت و توان حرفه‌ای به عنوان مربی، همکاری در برگزاری مسابقات ملی مهارت، سمینارها و همایش‌های مهارتی و… شده است.

مهرداد عظیمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی زندانیان را از سازوکارهای بازپروری و اصلاح زندانیان برشمرد و گفت: توانمندسازی گروه هدف، برنامه‌های مختلفی از قبیل آموزش، اشتغال و حرفه‌آموزی را شامل می‌شود و اشتغال و حرفه‌آموزی جدا از تأثیری که بر پیشگیری از تکرار جرم دارد، می‌تواند از منظر اقتصادی به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده‌ی زندانیان، هم در دوره‌ی مجازات حبس و هم پس از آن کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش توانمندسازی زندانیان در اشتغال آن‌ها، لازم است بیش از پیش به توانمندسازی در زندان‌ها توجه شود. اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در بستر یک رویکرد اصلاح‌گرایانه و نگاه اقتصادی به مجازات و حبس تحقق‌پذیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز