خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

استفاده از محجوب در کابینه معدل دولت پزشکیان را بالا خواهد برد

استفاده از محجوب در کابینه معدل دولت پزشکیان را بالا خواهد برد
کد خبر : ۱۵۱۲۱۱۶

اصغر نجاری اظهار کرد: کابینه‌ی ملی قاعدتاً باید برای جامعه کارگری یک کرسی در درون خود باتوجه به تکثر جمعیت کارگر و بازنشسته کشور در نظر بگیرد. نمی‌توان صحبت از کابینه ملی کرد و سهم جامعه کارگری در مدیریت اجرایی کشور را ندید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخاب وزیر کار و معرفی آن به مجلس موضوعی است که در روزهای آینده در کارگروه‌های معین شده وابسته به دولت چهاردهم نهایی خواهد شد. در این میان، گزینه مدنظر جامعه کارگری و بازنشستگی و تشکل‌های آن‌ها که موضوع و جامعه هدف این وزارتخانه هستند، تا حدی مورد بی‌توجهی جریانات سیاسی واقع شده است. 

اصغر نجاری (دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان) در این رابطه اظهار کرد: بحث انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرایطی که آقای پزشکیان سکاندار قوه مجریه است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ایشان گفته‌اند که کابینه‌ای ملی را تشکیل خواهند داد. کابینه‌ی ملی قاعدتاً باید برای جامعه کارگری یک کرسی در درون خود باتوجه به تکثر جمعیت کارگر و بازنشسته کشور در نظر بگیرد. نمی‌توان صحبت از کابینه ملی کرد و سهم جامعه کارگری در مدیریت اجرایی کشور را ندید. 

وی افزود: افرادی که به‌جز علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) به‌عنوان گزینه مطرح هستند، محترم بوده و ما نیز برای گزینه‌های مطرح شده ارزش قائل هستیم اما سبقه بیشتر آنان در فضای کارفرمایی است. این درحالی است که جریان کارفرمایی به‌اندازه کافی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی سهم و نفرات خود را دارد و این افراد نماینده جامعه کارفرمایی و منافع آن خواهند بود. ما نمی‌گوییم این افراد باید حذف شوند و در وزارتخانه‌های اقتصادی حضور نیابند، اما باتوجه به توانایی فردی چون محجوب از دل جامعه کارگری، بهتر این است که برای وزارتخانه کار متعلق به کارگران و بازنشستگان است، ایشان انتخاب شود. 

نجاری تاکید کرد: حضور محجوب در راس وزارت تعاون، می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مصائبی که در حوزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی وجود دارد را حل کند. علت این امر آن است که آقای محجوب دارای اعتبار خاصی در کشور است و باید از این ظرفیت در دولت ملی بهره جست. اعتراضاتی که در این سال‌ها در میان کارگران و بازنشستگان بوده است، معمولاً از گلوی خانه کارگر مطرح شده و این تشکل پیشگام طرح این مطالبات بوده است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان تصریح کرد: در جلسه‌ای که پس از انتخابات با حضور آقای حسن صادقی و شخص رئیس جمهور منتخب برگزار شد، آقای پزشکیان پذیرفتند که بهتر است وزیر تعاون از دل بدنه جامعه کارگری انتخاب شود. در این شرایط چه گزینه‌ای مطلوب‌تر، مفیدتر و با تجربه‌تر از علیرضا محجوب وجود دارد؟ ایشان فردی اصلح و جامع الشرایط در این فضاست. این نه به آن دلیل است که ما خود عضو خانه کارگر هستیم، بلکه به این دلیل است که حقاً و انصافاً حضور آقای محجوب و افرادی مثل ایشان در کابینه، باعث ایجاد اعتماد بهتر میان دولت و جامعه کارگری است.

دبیر خانه کارگر استان زنجان خاطرنشان کرد: خود آقای پزشکیان شخصاً از آقای محجوب شناخت دارد. امیدواریم افرادی که درحال لابی‌گری برای مطرح شدن دیگر گزینه‌ها هستند، در عمل تیشه به پیکره خود دولت چهاردهم می‌زنند. جامعه کارگری نیز به پشتوانه شخصیت آقای پزشکیان به ایشان اعتماد کرده است و جامعه کارگری و بازنشسته می‌داند که ایشان در کمیسیون کارگری مجلس و در بخش بهداشت و درمان تا چه میزان همراه آقای محجوب در قوه مقننه بوده است. 

وی در پایان تصریح کرد: ما خوشحالیم که از فرزند آقای پزشکیان این را نقل کردند که گفته شده شخص رئیس جمهور بی‌توجه به حاشیه‌ها و فشارها، نظر نهایی را درباره اعضای کابینه می‌دهد. امیدواریم در این شرایط آقای پزشکیان آن انتظاری که ایجاد کرده و آن مسیری که در تبلیغات انتخاباتی مطرح کرده است، با همان متر و معیار خود، گزینه مطلوب جامعه را در وزارت تعاون و دیگر وزارتخانه‌ها به‌کار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز