خبرگزاری کار ایران

تجمعِ کارگران مزارع کالیفرنیا برای مزد بیشتر/ دستمزدها با هزینه‌های زندگی مطابقت ندارد

تجمعِ کارگران مزارع کالیفرنیا برای مزد بیشتر/ دستمزدها با هزینه‌های زندگی مطابقت ندارد
کد خبر : ۱۵۱۰۵۴۷

صدها تن از کارگران بخش کشاورزی و باغداری ایالت کالیفرنیای آمریکا در اعتراض به مزد اندک خویش به اعتراض خیابانی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی. بی. اس آمریکا، صدها نفر از کارگران بخش کشاورزی و مزارع بزرگ منطقه هیلدزبورگ کالیفرنیا یکشنبه در داخل شهر راهپیمایی کرده و خواستار دستمزد بیشتر و همچنین افزایش بیشتر دستمزد در مشاغل خطرناک شدند. 

ایسیدرو رودریگز روز یکشنبه به‌عنوان یک کارگر مزرعه در مصاحبه با سی. بی. اس گفت: وقتی هوا در گرمای شدید است و بسیاری از کارگران ما در این محیط آسیب می‌بینند، آنچه لیاقت ماست به کارگران بخش کشاورزی پرداخت نمی‌شود و همچنین سختی کار ما جبران نشده است.

رودریگز گفت: ماه گذشته به خاطر گرما مزارع و باغات تاک و انگور و پنبه آتش گرفت که اگر کارگران نبودند، خسارتی عظیم به دنبال داشت. این درحالی است که در یک بخش فاقد کارگر وقتی حریق ناشی از گرمی هوا رخ داد، خسارت بزرگی به مزارع و باغات وارد شد. این یعنی ما بیش از شرح وظایف خود به‌عنوان آتش نشان نیز عمل کردیم. 

یک کارگر دیگر مزرعه می‌گوید: کارگران باغات و مزارع به خاطر گرما ساعات کاری خود را کاهش دادند که این باعث کاهش دستمزدهای ما نیز شده است و به همین دلیل، به نظر می‌رسد که در پایان تابستان همه با قرض باید زندگی کنیم. اجاره خانه بالاست و قیمت مواد غذایی نیز پس از پایان کرونا رشد داشته و در این شرایط دستمزدها با هزینه‌های زندگی مطابقت ندارد.

کارگران ۲۵ دلار در ساعت یا ۲۵۰ دلار برای هر تن محصول چیده شده طلب می‌کنند. آن‌ها انتظار دارند که به ازای هر ۲۰ تن محصول، ۵ هزار دلار در ماه بگیرند یا با کار ۹ساعته روزانه خود همین مقدار را در ماه دریافت کنند. اما در عمل نصف این میزان به اندازه حداقل ممکن را می‌گیرند. 

آن‌ها همچنین خواهان پرداخت هزینه‌های ناشی از سختی و ریسک کار هم هستند که می‌توانند هنگام کار در شرایط خطرناکی مانند آتش‌سوزی‌ها و گرمای شدید و جبران ساعت‌های از دست رفته رفت و آمد به باغات و مزارع، حقوق بیشتری دریافت کنند. 

این کارگران اعلام کردند در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان آماده اعتصاب هستند. در اعتراضات روز یکشنبه این هفته کارگران نیز روی پلاکاردهای قرمزرنگ این کارگران واژه {dignified wages «دستمزد آبرومندانه»} استفاده شده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز