خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

نباید لابی‌های ثروتمندان و سرمایه‌داران انتخاب کابینه را تحت تاثیر قرار دهد

نباید لابی‌های ثروتمندان و سرمایه‌داران انتخاب کابینه را تحت تاثیر قرار دهد
کد خبر : ۱۵۱۰۵۴۶

فرامرز توفیقی گفت: انتظار ما انتخاب یک تیم مدیریتی کارآمد در وزارت کار است؛ مدت‌هاست سه‌جانبه‌گرایی و توجه به معیشت کارگران فراموش شده است.

فرامرز توفیقی، فعال کارگری، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با کارگروه انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیِ دولت چهاردهم، ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن مطالبات کارگران و تشکل‌های کارگری و دقت در انتخاب، افزود: باید وزیری را انتخاب کنند که از جنس کارگران و آشنا به مشکلات آن‌ها باشد، از موضوع تعیین وزیر که بگذاریم، انتخاب مدیرعامل سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی و معاونان وزیر نیز اهمیت بسیار دارد.

او ادامه داد: سرنوشت بیش از نیمی از جمعیت کشور به وزارت کار و صندوق تامین اجتماعی وابسته است و بایستی آنچه کارگران و بازنشستگان می‌خواهند، در انتخاب افراد مد نظر قرار بگیرد.

به گفته توفیقی، هر چند مجموعه‌های حمایتی مانند بهزیستی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارکرد این وزارتخانه، مباحث روابط کار و تعیین سرنوشت میلیون‌ها کارگر و بازنشسته در سراسر کشور است.

او با بیان اینکه «جامعه هدف اصلی این وزارتخانه کارگران هستند» تصریح کرد: باید دقت کنند اتفاقاتی که در حوزه کار و کارگری در دهه‌های اخیر رخ داده و وضعیت بدی در  زندگی کارگران رقم زده، دیگر تکرار نشود و شرایط به سمت بهبود برود. کارگران امروز با فشارها و مشکلات سنگینی از جمله فقدان امنیت شغلی، تداوم سرکوب مزدی، به قهقرا رفتن مسکن کارگری و رویا شدن خانه‌دار شدن، مواجه هستند؛ این شرایط باید تغییر کند؛ کارگران امروز با دستمزدهای یک‌سوم خط فقر با سختی بسیار زندگی می‌کنند  و از سوی دیگر، بخش تعاون به شدت کمرنگ شده و از بین رفته است.

به اعتقاد این فعال کارگری، نباید بازهم لابی‌های قدرتمند ثروتمندان و سرمایه‌دارانِ وابسته به بلوک‌های قدرت، کارگروه‌های انتخاب کابینه را تحت تاثیر قرار دهند.

توفیقی با تاکید بر اینکه «انتظار ما انتخاب یک تیم مدیریتی کارآمد در وزارت کار است» افزود: مدت هاست سه‌جانبه‌گرایی و توجه به معیشت کارگران فراموش شده، امروز کارگران حجم بالایی از مطالبات تلنبار شده و انباشته از دوره‌های قبلی دارند. امیدواریم اینبار سرخورده نشوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز