خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده: علیرضا محجوب توان سر و سامان دادن به وزارت کار را دارد

جلودارزاده: علیرضا محجوب توان سر و سامان دادن به وزارت کار را دارد
کد خبر : ۱۵۰۹۲۹۸

جلودارزاده در حمایت از محجوب گفت: وزیر کار باید بتواند با مجموعه هیئت دولت و مجلس سازش داشته و نظر دیگران را نسبت به مشکلات این وزارتخانه جلب نماید و امانت‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده (نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی)، در بیان شاخص‌های وزیر کار آینده گفت: فرد منتخب جهت تصدی وزارت کار باید مدیر و مشرف به همه مسائل و مشکلات جامعه مخاطب باشد. امروز به هم ریختگی‌هایی در وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی وجود دارد که برای سر و سامان دادن به آنها به یک مدیر قاطع و اهل اندیشه و دانش نیاز است.

جلودارزاده در ادامه اظهار کرد: وزیر کار باید از جنس کار و کارگر باشد؛ فردی که در وزارتخانه‌های لاکچری کار می‌کند به درد این تصدی نمی‌خورد. وزارت کار بحران‌های روزانه دارد و کسانی که درگیر این بحران‌ها می‌شوند واقعاً دردمند هستند.

همچنین گفت: مشکلات زنان کارگر بسیار بیشتر از مردان کارگر است؛ زیرا اکثراً یا سرپرست خانوار هستند یا خودسرپرست و با انواع و اقسام مشکلات اجتماعی روبرو هستند. وزیر کاری که انتخاب می‌شود باید کارگر زن و مرد را ناموس خود بداند. باید بتواند با مجموعه هیئت دولت و مجلس سازش داشته و نظر دیگران را نسبت به مشکلات این وزارتخانه جلب نماید و امانت‌دار باشد.

این نماینده سابق مجلس در خصوص مسائل پیش روی وزیر کار آینده گفت: مهمترین مسئله پیش روی وزیر کار آینده، تبعیض در پرداخت‌ها است؛ سال‌هاست شعار یکسان سازی می‌دهیم ولی هنوز که هنوز است کارگر دستمزد واقعی خود را دریافت نکرده و از دسترنج خود بهره‌مند نشده است.

جلودارزاده در بیان دیدگاه خود نسبت به مطرح شدن نام علیرضا محجوب در میان گزینه‌های تصدی وزارت کار گفت: علیرضا محجوب سال‌هاست که در زمینه کار و کارگر مشغول به فعالیت است. ایشان توان سر و سامان دادن به این مهم را دارد. در این سال‌ها با هر وزیری ساختیم ولی کمتر وزیری دیدیم که بتواند درد کارگر را درک کند و مشکلات‌شان را حل کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز