خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

وزارت کار جای آزمون و خطا نیست/ محجوب گزینه‌ی مسلطی برای پست وزارت است

وزارت کار جای آزمون و خطا نیست/ محجوب گزینه‌ی مسلطی برای پست وزارت است
کد خبر : ۱۵۰۹۰۵۰

نماینده کارگران ساختمانی گفت: ضمن احترام به همه‌ی گزینه‌ها آقای محجوب را بهترین و مناسب‌ترین گزینه می‌دانم که هم سابقه‌ی اجرایی و هم تقنینی داشته‌اند. ایشان جامع‌الشرایط هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر شوکت، نماینده کارگران ساختمانی، در حمایت از انتخاب علیرضا محجوب به عنوان وزیر پیشنهادی کار گفت: بیش از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، به عنوان جامعه هدف وزارت کار هستند و این اقشار به این دلیل که مورد بی‌عدالتی‌های بسیار قرار گرفته‌اند، امروز جزو اقشار ضعیف جامعه به حساب می‌آیند. 

وی اشاره کرد: خروجیِ تمام تصمیماتی که در کشور برای برقراریِ رفاه و عدالت اجتماعی گرفته می‌شود، از این وزارتخانه بیرون می‌آید. حساسیت تشکیلات کارگری روی این وزارتخانه به این دلیل است که مسائلی چون رفاه و عدالت اجتماعی، عدالت دستمزد، مشکلاتِ صندوق‌ها و صدها مسئله‌ی دیگر به تصمیماتِ این وزارتخانه مربوط می‌شود. متأسفانه آدم‌های نابه‌جا پستهای وزارتخانه را می‌گیرند و به جای تقویتِ وزارتخانه و صندوق‌های آن با تصمیماتِ غلط خود باعثِ بدتر شدنِ اوضاع می‌شوند. 

شوکت بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جای آزمون و خطا نیست. جوان‌گرایی خوب است اما شخصی باید در وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر انتخاب شود، که دیدِ وسیعی داشته باشد. باید همه جوانب را ببیند از بهزیستی گرفته تا سازمان فنی و حرفه‌ای و صندوق تأمین اجتماعی و… را بشناسد و قوانین آن‌ها را بداند. 

این فعال کارگری ضمن حمایت از معرفی محجوب به عنوان وزیر پیشنهادی کار گفت: ایشان حدود ۲۰ سال عضو شورایعالی کار و شورایعالی تأمین اجتماعی بوده‌اند و به واسطه‌ی سمت‌هایی که داشته‌اند، بودجه سازمان تامین اجتماعی را بررسی کرده و می‌دانند مشکلات صندوق‌ها چیست. 

رئیس کانون کارگران ساختمانی بیان کرد: ۶ دور سابقه نمایندگی مجلس کم نیست. ایشان قوانین درست و غلط را می‌شناسند. می‌دانند کدام بخشنامه‌ها، کدام قوانین را بی‌اثر کرده است و اگر به مشکلی برخورد کنیم، ایشان می‌توانند از سوی دولت لایحه به مجلس بفرستند. 

شوکت بیان کرد: یکی از خصوصیات مهم آقای محجوب، بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، پاکدستیِ ایشان است. ایشان نایب رییس اتحادیه جهانی کارگران است. سمتهایی مثل مدیرکل فنی سازمان تأمین اجتماعی، مشاور نخست وزیر و مشاور رئیس‌جمهور را هم باید به کارنامه ایشان اضافه کرد. 

وی گفت: آقای محجوب انسان پرنفوذی برای احقاق حقوق کارگران هستند. ایشان طی ۴۵ سال گذشته اثبات کرده‌اند که به دنبال منیت و زندگی و منافع شخصی نبوده‌اند. گسترش رفاه و عدالت اجتماعی برای کارگران مهم‌ترین خواسته‌ی ایشان بوده است. تاکید می‌کنم که صاحب نفوذ بودنِ ایشان در وزارت کار بسیار مهم است. 

شوکت گفت: وزارت تعاون نیاز به انسان‌های بزرگ دارد. ایشان اقتصاد را کاملا می‌فهمند و تفکر اقتصادی با محورِ اجتماعی دارند. در این شرایط فوق العاده بد اقتصادی، حضور ایشان برای گرفتنِ تصمیماتِ مناسب به نفع اقشار ضعیف جامعه است. 

این فعال کارگری گفت: ضمن احترام به همه‌ی گزینه‌ها آقای محجوب را بهترین و مناسب‌ترین گزینه می‌دانم که هم سابقه‌ی اجرایی و هم تقنینی داشته‌اند. ایشان جامع‌الشرایط هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز