خبرگزاری کار ایران

جوابیه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به گزارش‌های خودکشیِ کارگران در «چوار» + پاسخ «ایلنا»

جوابیه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به گزارش‌های خودکشیِ کارگران در «چوار» + پاسخ «ایلنا»
کد خبر : ۱۵۰۹۰۱۶

پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در جوابیه‌ای به گزارش «نمایی از زندگیِ سیاه کارگران در «چوار»/ سه خودکشی در طول یک هفته» واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در جوابیه‌ای به گزارش «نمایی از زندگیِ سیاه کارگران در «چوار» / سه خودکشی در طول یک هفته» و اخباری که طی هفته‌های گذشته در رابطه با خبر اعتراض و خودشکیِ کارگران منتشر شده واکنش نشان داد. 

متن این جوابیه به شرح زیر است: 

«احتراما در پاسخ به مطالب زنجیره‌ای آن رسانه علیه شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام، جوابیه این شرکت به حضور ارسال می‌گردد. 

مستدعی است طبق ماده ۲۳ قانون مطبوعات در همان صفحه و در شبکه‌های اجتماعی تحت مدیریت خود منعکس نمایید. 

۱- پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام تاکنون مبادرت به اخراج هیچ‌کدام از نفراتی که به صورت مستقیم با این شرکت قرارداد داشته‌اند ننموده است و افراد مورد اشاره نیروی پیمانکاری هستند که طبق روال دیگر مراکز صنعتی با پایان یافتن پروژه، پیمانکار تجهیزات و نفرات خود را از شرکت خارج می‌کند. 

۲ - درخصوص خبر خودکشی سه نفر طی هفته گذشته، با استناد به استعلام از مرکز بهداشت و درمان شهرستان چوار و پزشکی قانونی، این مطلب قویا تکذیب می‌شود و ارغوان‌گستر حق پیگیری حقوقی از رسانه‌هایی که با نشر اکاذیب سعی در تشویش افکار عمومی داشته‌اند را برای خود محفوظ می‌داند.»

جوابیه ایلنا

 به پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام توصیه می‌کنیم متن گزارش ایلنا را یک بار دیگر با دقت و حوصله بخواند چرا که در گزارش‌های مذکور هیچ اشاره‌ای به قرارداد مستقیمِ کارگران با پتروشیمیِ چوار نشده است. «ایلنا» روی پیمانکاری بودنِ کارگران و بیکاری به دلیلِ پایان پروژه  تاکید کرده است. مبنای گزارش ما، فقر و فلاکت در «چوار» و نیازِ حیاتیِ کارگران به کار بوده و فقر و رنجی که به دلیل بیکاری گریبانگیرشان شده است.

در بخش دوم جوابیه، پیمانکاری ارغوان گستر به کذب بودنِ خودکشی‌ها اشاره کرده و مبنای آن را استعلام از مرکز بهداشت و درمان شهرستان قرار داده است. مسئولان پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام اگر این گزارش را خوانده بودند، به یقین متوجه می‌شدند که در گزارش بارها به نافرجام بودنِ خودکشی‌ها اشاره کرده‌ایم. علاوه بر این، چگونه از کارگران و همراهان آنها انتظار دارید در مراجعه به مراکز بهداشتی علتِ بیماری را خودکشی عنوان کنند؟!

لازم به ذکر است «ایلنا» در ادامه پیگیری‌های خود، گزارش ها و مصاحبه‌هایش را در مورد وضعیت اسفناک کارگران این منطقه، طی هفته‌های آینده منتشر خواهد کرد.  

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز