خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

اگر علیرضا محجوب مسئولیت نپذیرد در حق جامعه کارگری اجحاف کرده است

اگر علیرضا محجوب مسئولیت نپذیرد در حق جامعه کارگری اجحاف کرده است
کد خبر : ۱۵۰۸۶۶۶

بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید: فردی که قرار است به عنوان وزیر کار، تصدی این وزارتخانه را برعهده بگیرد باید از بطن جامعه کارگری و کارفرمایی باشد و کمبود معیشتی که قشر ضعیف کارگری در زندگی کشیدهاند را تجربه کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس شیری (بازرس کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور) در تشریح ویژگی‌هایی که وزیر کار آینده باید داشته باشد، گفت: فردی که قرار است به عنوان وزیر کار، تصدی این وزارتخانه را برعهده بگیرد باید از بطن جامعه کارگری و کارفرمایی باشد و کمبود معیشتی که قشر ضعیف کارگری در زندگی کشیده‌اند را تجربه کرده باشد. افرادی که به عنوان گزینه تصدی وزارت کار انتخاب شده‌اند رزومه کاری خوبی دارند ولی به زعم بنده بهترین گزینه در میان آن‌ها علیرضا محجوب است.

شیری در توصیف ویژگی‌های علیرضا محجوب به عنوان گزینه مناسب برای تصدی وزارت کار گفت: آقای محجوب ابتدا با کار در چاپخانه حقوق کارگری دریافت می‌کرد و سپس با کار و تلاش خود، نماینده کارگران در کل کشور شد. همچنین شش دوره نماینده شورای اسلامی بود و از تمامی قوانین جامعه کارگری مطلع است. ایشان دبیرکل خانه کارگر و بهترین گزینه و شاخص برای تصدی وزارت کار است.

وی در این خصوص افزود: بارها شاهد مورد تایید قرار گرفتن آقای محجوب توسط مقام معظم رهبری بودیم؛ ضمن اینکه در این سال‌ها کسی نتوانسته کوچکترین پروندهای از ایشان داشته باشد. با توجه به اینکه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شده از چند وزارتخانه است، فردی را برای تصدی آن می‌خواهیم که دست‌پاک، سالم و با شهامت باشد. تمامی این شاخصه‌ها در آقای محجوب دیده می‌شود و اکثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حامی ایشان هستند.

بازرس کانون کارگران ساختمانی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای محجوب اگر در این موردِ مهم کوتاه بیاید، در حق جامعه کارگری اجحاف کرده است؛ ضمن اینکه آقای دکتر پزشکیان در جلسه‌ای که با نمایندگان کارگری داشتند، گفتند که اگر آقای محجوب را راضی به میدان آمدن کنید نظر من هم مثبت است.

شیری در پایان گفت: امروز مهمترین مطالبه جامعه کارگری، امنیت شغلی و معیشت‌شان است؛ آقای مرتضوی چندین سال سابقه حضور در وزارتخانه‌ها را داشتند ولی نتوانستند طبق نیاز جامعه کارگری و کارفرمایی این وزارتخانه را اداره کنند. امیدواریم با آمدن آقای محجوب که آشناتر به مسایل کارگری است، تغییرات و ساختارهای مناسبی ایجاد و همترازی و همسان‌سازی عملی شود تا معیشت این قشر بهبود یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز