خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

سه مطالبه کارگران از رییس‌جمهور: امنیت شغلی، زندگی شرافتمندانه و حق تشکل‌یابی

سه مطالبه کارگران از رییس‌جمهور: امنیت شغلی، زندگی شرافتمندانه و حق تشکل‌یابی
کد خبر : ۱۵۰۰۳۱۴

ایران برای همه است و دیگران نباید برای ما تصمیم بگیرند

حسین حبیبی گفت: امنیت شغلی و مزدی و داشتن تشکل‌های کارگری شاغل و بازنشسته و فضای باز برای اظهار مطالبات حق ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، دوشنبه ۱۱ تیرماه در خانه کارگر برگزار شد. حسین حبیبی، فعال کارگری و عضو هیئت مدیره شورای اسلامی کار استان تهران، در این جلسه ضمن حمایت از مسعود پزشکیان گفت: ایشان انسانی متعهد است و معتقدم که کمک می‌کند جامعه ایران از وضعیت کنونی خارج شود. 

وی به مطالبات کارگران اشاره کرد و گفت: امنیت شغلی و مزدی و داشتن تشکل‌های کارگری شاغل و بازنشسته و فضای باز برای اظهار مطالبات حق ماست. 

حبیبی گفت: دو سال دستمزد کارگران یک‌جانبه تصویب شد و این یک زنگ خطر است. شاهد بودیم که به دنبالِ تعیین سازکاری برای تصویبِ تعیین حقوق کارگران در مجلس بودند که موفق نشدند؛ این یعنی اعتقاد نداشتن به سه‌جانبه‌گرایی. 

وی با اشاره به انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری گفت: حضور حداکثری یعنی انتخاب اصلح و آنکه ما می‌خواهیم و حضور حداقلی یعنی انتخابِ آنکه آن‌ها می‌خواهند. ما برای این می‌آییم که بگوییم ایران برای همه است و دیگران نباید برای ما تصمیم بگیرند. 

این فعال کارگری با حمایت از مسعود پزشکیان گفت: از رئیس‌جمهورِ آینده سه مطالبه‌ی اصلی داریم: اول، امنیت شغلی برای تک تک کارگرانِ این کشور؛ یعنی کارگر باید حاکمیت اراده در عقد قرارداد کار داشته باشد و قراردادش در مشاغل ماهیتا مستمر، دائم باشد. دوم، امنیت مزدی، یعنی ما کارگران و بازنشستگان باید حق برخورداری از مزد عادلانه و شرافتمندانه داشته باشیم. و سومین مطالبه‌ی ما امکان و امنیت تشکل‌یابی است. تشکل‌های کارگری باید بدون دخالت دولت و کارفرماها تشکیل و به راحتی به کار خود ادامه دهند. 

حبیبی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعیِ قوی و درمان رایگان حق ماست و باید این مطالبات را از دولت آینده داشته باشیم. ضمن اینکه سیاست‌های اقتصادی باید به نحوی باشد که اوضاع اقتصاد بهبود یابد و جهش تولید اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز