خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون در مراسم چهلم شهدای خدمت:

شهید رئیسی دلسوزترین فرد برای محرومین بود

شهید رئیسی دلسوزترین فرد برای محرومین بود
کد خبر : ۱۴۹۸۱۶۲

مراسم گرامیداشت چهلم شهدای حادثه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهانش در وزارت کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی و همراهانش صبح امروز با حضور جناب سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در ستاد مرکزی این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حمیدرضا الله‌بداشتی (فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات کشور) اظهار کرد: سبک و سیره عملی رئیس جمهور مزین به ولایت مداری، مردمداری و فسادستیزی بود. در مدت کوتاه خدمت مرحوم رئیسی، تسهیل در صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی که سیزده سال قبل تصویب شده بود، بالاخره اجرا شد و کارفرمایان و کسب و کارها سامان یافت.

وی افزود: نهضت ملی مسکن، احیای ۸ هزار واحد تولیدی تعطیل، احیای مجوز صید ماهی در شمال و جنوب کشور، احیا و خلع ید از شرکت‌های دچار بحران مثل هفت تپه، هپکو، آذرآب، کشت و صنعت مغان و... به همراه کاهش وابستگی به نفت، آغاز طرح‌های صنعتی پیشران و دانش بنیان و عضویت دائمی ایران در شانگهای و بریکس در همین دوره، از کارهای درخشان جهادی رئیس جمهور شهید بود. توقف رکود اقتصادی، دقیقا در همین دوره اتفاق افتاد.

الله‌بداشتی در پایان تصریح کرد: ریل‌گذاری‌های رئیس جمهور و تلاش ایشان تنها با شرکت در انتخابات و انتخاب کسی که همین مسیر خدمت را ادامه دهد، راه قدردانی از زحمات شهید ابراهیم رئیسی است.

در ادامه سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با تبریک عید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور دولت سیزدهم و وزیر خارجه این دولت، اظهار کرد: امروز چهلمین روز پرواز شهید رئیسی و همراهان ایشان است که این خود غم بزرگی است.

مرتضوی افزود: دیروز که عید اکمال دین بود، خروجی آن انتخاب اصلح بوده است. در واپسین سفر حج پیامبر (صلی الله علیه و آله) این انتخاب اصلح با دستور خدا انجام شد. پس از وحی به پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفته شد کفار مایوس شدند. دیشب رهبر انقلاب اظهاراتی داشتند. ایشان گفتند که کاندیداها و مردم مراقب باشند که اطرافیانشان از میان کسانی نباشد که با لبخند دشمن و اخم آنها تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی شخصیت جامع الاطرافی بود. بنده که توفیق همراهی با آیت الله رئیسی از قبل دهه هشتاد داشتم، این جامع الاطرافی را در وجود آیت الله رئیسی را درک می‌کردم. گاهی خود را خم می‌کرد که افراد کوتاه‌تر احساس بلندی کنند. از فقرا گره‌گشایی می‌کرد و هرگز خود را در دام حلقه اطرافیان خود قرار نمی‌داد. ایشان به تشخیص خود عمل می‌کرد و تنها مشورت می‌گرفت و تحت تاثیر نبود.

مرتضوی تصریح کرد: آیت الله رئیسی از نظر شخصیتی از جوانی در چنین جایگاهی بود. او خود را فراتر از مسئولیت خویش می‌دید و در احکام قضایی خویش به همه جوانب امور می‌پرداخت. ایشان دلسوزترین فرد درباره محرومان و مستضعفین بودند.

وزیر تعاون تاکید کرد: وی اسرار مردم را در قلب خود محفوظ دانسته و افشا نمی‌کرد. در مناظرات سال ۱۳۹۶ که ایشان پیروز نشد، وقتی دیگران حرف می‌زدند و ایشان سکوت می‌کرد، برخی از اینکه ایشان جواب نمی‌دادند در ستاد ناراحت بودند و می‌گفتند ایشان خواهد باخت اما ما می‌گفتیم که اتفاقا ایشان خواهد برد.

وی اظهار کرد: ایشان در مناظرات با وجود اینکه قاضی دادگاه روحانیت بودند، باوجود اطلاع از برخی‌ از پرونده‌ها چیزی نمی‌گفتند. ایشان باور داشتند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و در زمان ایشان دشمنان یکی یکی عقب‌نشینی کردند. در عرصه ملی و جهانی، دشمنان به منتقد و منتقدان به دوست بدل شدند.

صولت مرتضوی تاکید کرد: در ارتباط با کشورهای همسایه و اصلاح اختلافات با بحرین و عربستان، آیت الله رئیسی نقش ویژه‌ای بازی کرد و عقیده داشت کشورهای اسلامی پاره تن ما هستند. ما سال‌ها تلاش کردیم به پیمان‌های جهانی بپیوندیم و در زمان آیت الله رئیسی این اتفاق انجام شد.

وزیر کار اضافه کرد: در دهه ۱۳۹۰ فروش نفت به نزدیک صفر، رشد اقتصادی به صفر و تورم به نزدیک ۵۰ درصد رسید و ناترازی‌ها بیداد کرد. ما هنوز در دولت آقای رئیسی خرابی‌های دولت قبل را جبران می‌کنیم. در سال ۱۴۰۰ کسری صندوق‌ها به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود و منابع هدفمندی یارانه‌ها در ۵ ماه تمام شد. ما همه این مشکلات را جبران کردیم و وعده یک میلیون شغل را عملی کردیم.

وی افزود: رشد و جهش تولید و کاهش تورم در همین دولت رقم خورد. همترازی انرژی با کمک وزارت نیرو به نقطه مطلوب رسید و در این سه سالی که شهید رئیسی خدمت کرد، به اندازه دوبرابر هشت سال قبل از آن در جهت ذفع ناترازی انرژی کار انجام شد. مرحوم رئیسی در عین توانمندی و اقتدار و در عین سخاوت و گذشت، مرد تهجد و عبادت و نماز شب بود. من در ۱۲ ساعت پرواز خستگی را در چشم این مرد ندیدم.

صولت مرتضوی در پایان با تاکید بر مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، گفت: چشم طمع دشمن با تصمیم مردم باید کور شود. و امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز