خبرگزاری کار ایران

سکوت مسئولان در مقابل اعتراض صنفی کارگران «کاغذسازی پارس»

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۶۳۷

اعتراض صنفی شماری از کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. همزمان با اجتماع کارگران این کارخانه، تعدادی از کارگران بازنشستگان هفت تپه نیز مقابل فرمانداری شوش اجتماع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران کاغذسازی پارس که در بخش‌های مختلف کارخانه کاغذسازی پارس کار می‌کنند خواستار عقد قرارداد مستقیم با کنار گذاشتن پیمانکار از کارخانه، راه‌اندازی همه خطوط تولیدی و تامین امنیت شغلیشان پس از خاتمه اعتراضات هستند.

کارگران می‌گویند عامل تشدید اعتراضات صنفی بی‌توجهی کارفرما به وصول مطالباتشان بوده است. به گفته آنان؛ مسئولان و سایر ذینفعان کارخانه به جای چاره‌اندیشی منطقی برای خاتمه اعتراض، سکوت کرده و با تهدید به اخراج سعی دارند میان کارگران اختلاف ایجاد کنند.

بر اساس ادعای کارگران کاغذسازی پارس؛ کارفرما در نخستین روز‌های اردیبهشت اقدام به اخراج ۱۰۰ نفر از همکارانمان در واحد سلولزی کرد و قصد داشت با آنان به بهانه کمبود منابع مالی تسویه حساب کند اما با حمایت سایر کارگران این اتفاق نیفتاد.

بر اساس ادعای کارگران کاغذسازی پارس، برای شماری از کارگران معترض در روز ۱۱ اردیبهشت که مصادف با روز کارگر بود پرونده قضایی تشکیل شد.

کارگران همچنین مدعی‌اند کارفرما دو خط از سه خط تولیدی کارخانه را متوقف کرده اما کارگران در روزهای اعتراض تلاش خود را برای بازگشایی خطوط تولید انجام داده‌اند.

به گفته کارگران، مهمترین موضوع حال حاضر «کاغذ پارس و طبیعت سلولز» عدم دخالت مسئولان شهرستانی و استانی در تصمیم گیری‌های مدیران و کارگران واحدهایی است که با مشکل روبرو هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز