خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی حضور هزاران کارگر در مراسم روز جهانی کارگر برای اولین بار در ایالت هاوایی در اعتراض به وضعیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۴۸

انتظار می‌رود که هزاران تظاهرکننده در حمایت از کارگران هاوایی روز چهارشنبه مرکز این ایالت (شهر هونولولو) خیابان‌ها را پر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری محلی «هاوایی نیوز»، کارگران و بازنشستگان کارگر در تنها ایالت جزیره‌ای کشور آمریکا فراخوان حضور خیابانی و راهپیمایی برای بزرگداشت اول ماه می‌ را برای اولین بار در مرکز هاوایی صادر کردند. 

انتظار می‌رود که هزاران تظاهرکننده در حمایت از کارگران هاوایی روز چهارشنبه مرکز این ایالت (شهر هونولولو) خیابان‌ها را پر کنند. 

تشکل‌های کارگری این ایالت کوچک می‌گویند در طول این سال گذشته با حضور تشکل‌ها در مراکز تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری ایالتی پیشرفت‌هایی برای کارگران در سال گذشته حاصل شده است، از جمله دادن اختیارات بیشتر به شهرها برای تنظیم قراردادهای موقت و دستیابی به راه‌حلی برای تامین مسکن ارزان قیمت برای کارگران بومی بخشی از این دستاوردها بوده است. 

با این حال، آن‌ها احساس می‌کنند که باید کارهای بیشتری انجام شود تا خانواده‌ها از افزایش شدید قیمت اقلام ضروری برای زندگی در ایالت هاوایی جلوگیری کنند. 

کارگران این ایالت می‌گویند: ما امسال مرخصی مسافرتی و استعلاجی دریافت نکردیم. این‌ها چیزهایی هستند که بسیاری از کارگران به عنوان مطالبه اولیه ما هنوز واقعاً به آن‌ها نیاز دارند. در هاوایی کارگرانی که مریض می‌شوند حقوق دوره بیماری خود را دریافت نمی‌کنند. 

اتحادیه مرکزی کارگران هاوایی تخمین می‌زند که بیش از ۱۷۰ هزار کارگر در هاوایی به مرخصی استحقاقی دسترسی ندارند. 

مسائل دیگر شامل حفاظت از منابع آب، دسترسی به مراقبت از کودکان و معافیت مالیاتی برای خانواده‌های کارگر در این ایالت مطرح است که هنوز کارگران به آن نرسیدند. 

یوکو لیریانو از انجمن پرستاران هاوایی می‌گوید: روایت کارفرمایان و مدیران موسسات و شرکت‌ها و بیمارستان‌ها این است که کارگران و پرستاران و خدمه را در مقابل کارفرمایان کوچک و خرد قرار دارند و این رقابت مانع از افزایش مزدها است، اما حقیقت امر این است که هر کارگری باید به نقطه‌ای برسد که بتواند معیشت خود را به راحتی تامین کند. در حال حاضر، صدها پرستار بدون قرارداد کار می‌کنند و بسیاری به آنچه که آن‌ها شرایط کاری ناامن می‌خوانند، اعتراض دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز