خبرگزاری کار ایران

اعلامیه‌ی تشکل‌های کارگری آمریکا در آستانه روز جهانی کارگر:

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ خونریزِ صهیونیست را بارها افشا کره‌ادیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۸۵۸

روزنامه "جهان کارگر" به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را در سال جاری، «روز همبستگی با فلسطین» نامگذاری کرد.

روزنامه جهان کارگر به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا نوشت: حمایت گسترده دولت نژادپرست اسرائیل در جنگ علیه فلسطینی‌ها از ۷ اکتبر باید توسط تشکل‌ها و احزاب مترقی محکوم اعلام شود.

در این اطلاعیه آمده است: ما حقیقت را در مورد نقش تاریخی امپریالیسم ایالات متحده آمریکا در حمایت و تسلیح دولت خونریز صهیونیست بیان کرده و بارها افشا کردیم. اعتراض اخیر توسط کارکنان گوگل که به قراردادهای این شرکت بزرگ با رژیم صهیونیست اعتراض کرده بودند، طلیعه ورود نیروهای شرکت‌های بزرگ انفورماتیک و ثروتمند آمریکا برای مقابله با این سیاست‌های هیات حاکمه این کشور از سوی کارگران است.

همچنین اطلاعیه اتحادیه بین‌المللی کارگران ساحل غربی آمریکا و پرسنل بنادر این کشور برای دعوت به اعتصاب علیه شرکت‌هایی که کالا و تسلیحات را به اسرائیل ارسال می‌کنند نیز گویای مقاومت کارگران آمریکا علیه جنگ‌طلبی است. این کارگران با شعار «حرکت قایق‌ها را مسدود کنید» پیام خود در حمایت از فلسطینیان را ارسال کردند.

در اطلاعیه این ارگان تشکیلاتی آمده است: ما تمام قد از دانشجویانی که در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا از جمله آکادمی کلمبیای نیویورک علیه اسرائیل تحصن کرده و سرکوب شدند، حمایت می‌کنیم و بر این باور هستیم که در روز جهانی کارگر اجتماعات کارگران برای بزرگداشت این روز باید همگام با جنبش ضد جنگ و جنبش دفاع از مردم تحت کشتار غزه باشد و روز کارگر باید به «روز همبستگی با فلسطین» نامگذاری شود.

این ارگان رسانه‌ای همچنین با بیان اینکه احزاب و تشکل‌های چپگرای آمریکا از کارگران تازه به پیروزی رسیده استارباکس و خودروسازان فولکس واگن که پس از چند دهه تازه به حق دستیابی به تشکل کارگری رسیدند، پیشنهاد می‌دهیم فعالانه در اعتراضات روز اول ماه می شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز