خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران در نماز جمعه:

هفته کارگر؛ بهترین فرصت برای بیان مشکلات کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۶۵۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در نماز جمعه این هفته شهرستان قائم شهر به مناسبت هفته کارگر حضور یافته و سخنران پیش از خطبه و نماز این مراسم شد.

به گزارش ایلنا، نصراله دریابیگی (دبیر اجرایی خانه کارگراستان مازندران) به مناسبت هفته کارگر و در سخنرانی پیش از نماز جمعه شهرستان قائم شهر، با تبریک آغاز هفته کارگر، اظهار داشت: نبود امنیت شغلی و عدم اجرای برخی قوانین ازجمله الزام درمان رایگان؛ کارگران ایران را رنج می‌دهد.

دریابیگی با اشاره به چگونگی شکل گیری روزجهانی کارگر، گفت: اعتراضات کارگران آمریکایی به شرایط سخت کارشان و سرکوب آنان توسط پلیس سازمان ملل را بر آن داشت که سازمان بین المللی کار را ایجاد نماید و امروز در سراسر دنیا این روز باشکوه گرامی داشته می‌شود.

این فعال کارگری با قدردانی از حمایت‌های قاطع رهبری از جامعه شریف کارگری و تاکیدات ایشان بر حفظ امنیت شغلی کارگران و لزوم حل مشکلات آنان ازجمله اجرای قانون الزام درمان رایگان گفت: سالهاست که اجرای قانون الزام درمان رایگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی به محاق رفته و بخش زیادی ازدرآمد کارگران و بازنشستگان صرف هزینه‌های درمانی می‌شود.

دریابیگی به رسالت خطیر وزارت تعاون وکار در حمایت از امنیت شغلی کارگران تاکید کرد و گفت: با گسترش پدیده‌ای به نام قراردادهای موقت؛ امروز امنیت شغلی برای کارگران ایرانی مفهومی ندارد.

او گفت: امروز تورم و گرانی‌ها عرصه را بر کارگران و حداقل ۵ میلیون نفرکارگر بازنشسته تنگ نموده و انتظار داریم وفق ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی دستمزد‌ها تعیین گردد که البته دو سالی است که در این خصوص با چالش‌هایی مواجه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز