خبرگزاری کار ایران

انتقاد دفتر توسعه پایدار سازمان ملل از تضعیف جایگاه معلمان

انتقاد دفتر توسعه پایدار سازمان ملل از تضعیف جایگاه معلمان
کد خبر : ۱۴۵۳۳۷۹

اخیراً دبیرکل سازمان ملل متحد درمورد حرفه معلمی توصیه‌هایی را ارائه داد که براساس این توصیه، به معلمان باید اجازده داده شود تا محرک تغییر در آموزش باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل متحد، دفتر مطالعات توسعه پایدار سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ضربه به زندگی، شغل و معیشت معلمان در کشورها از طریق قراردادهای ناپایدار موقت و همچنین تضعیف حقوق دریافتی آن‌ها از طریق تحمیل تورم و سیاست‌های ریاضت اقتصادی، به شدت انتقاد کرد.

اخیراً دبیرکل سازمان ملل متحد درمورد حرفه معلمی توصیه‌هایی را ارائه داد که براساس این توصیه، به معلمان باید اجازده داده شود تا محرک تغییر در آموزش باشند. 

دفتر توسعه پایدار سازمان ملل متحد اعلام کرده است: «معلمان برای پرورش بزرگترین منبع هر کشور، یعنی نیروی انسانی، نقش اساسی دارند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، معتقد است که امروزه ما با کمبود شدید معلم در سراسر جهان روبرو هستیم و میلیون‌ها معلم که فاقد حمایت اجتماعی کافی و مهارت علمی برای برآورده کردن نیازهای سیستم‌های آموزشی هستند، در جهان وجود دارند که باید تقویت شوند.» 

طبق اطلاعات جدید یونسکو تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۴ میلیون معلم ابتدایی و متوسطه برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در حوزه آموزش، باید فعال شوند که شرط تحقق این امر، ارتقای دستمزدها، استقلال معلمین در آموزش، افزایش مهارت و توسعه حرفه‌ای مستمر معلمان است. 

در بیانیه دفتر مطالعات توسعه پایدار ملل متحد، جذب و حفظ معلمان در شرایطی که پایداری شغلی ضعیف و فقدان امنیت شغلی در حوزه معلمی وجود دارد و در شرایطی که برخی کشورها سیاست‌های ریاضتی اقتصادی را در دستور کار قرار دادند، دشوار است. 

طبق این بیانیه، معلمانی که شرایط کار شایسته را ندارند، نمی‌توانند کارگزار تحقق توسعه پایدار از جنبه نیروی انسانی باشند و توصیه‌های سازمان ملل در حوزه تضمین برابری جنسیتی در بخش آموزش، ترویج توسعه پایدار و حمایت از معلمان، راهکاری برای تحقق امکان توسعه پایدار در عرصه آموزش است.

سازمان ملل معتقد است برای حمایت از معلمان باید به کشورهایی که در این حوزه ضعیف هستند، توصیه‌های اجرایی و کمک‌های مالی بیشتری صورت گیرد تا جهان آینده بتواند برای توسعه پایدار از نیروی انسانی تربیت یافته بهره‌مند باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز